ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر نیازمند برنامه جامع و زیرساخت است
کد خبر: 4026649
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
استاندار خراسان‌جنوبی:

ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر نیازمند برنامه جامع و زیرساخت است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساماندهی متکدیان، در راه‌ماندگان و معتادان متجاهر استان نیاز به یک برنامه جامع و زیرساخت است که در این زمینه سازمان‌ها و نهادهای مسئول باید برنامه‌ریزی کنند.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از مجتمع فوریت‌های اجتماعی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته ۱۵ دی در حاشیه بازدید از مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند افزود: زیرساخت‌های لازم در این زمینه باید فراهم و چند مرکز یا مجتمع بزرگ راه‌اندازی شود.
مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز گفت: با راه‌اندازی مجتمع شبانه‌روزی فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند از یک‌ماه گذشته تاکنون ۸۰ مددجو در این مرکز پذیرش شدند که ۳۰ نفر به‌طور ثابت خدمات دریافت می‌کنند.
وی افزود: برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و افراد آسیب‌پذیر جامعه که یکی از وظایف شهرداری است این مجتمع سال گذشته بازسازی و بهسازی شد.
وی بیان کرد: مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری با هدف پاسخ به نیازهای پاسخ داده نشده افراد آسیب‌پذیر و بی‌خانمان شهر بیرجند راه‌اندازی شده است.
شهردار بیرجند اظهار کرد: بسیاری از همشهریان ما، کسانی که به هر دلیلی از گردونه مهر خانواده جدا شده‌ و در مکان‌های نامناسبی گذر عمر می‌کردند می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از خدمات این مجتمع استفاده کنند.
وی ادامه داد: هر فردی اعم از زن یا مرد و افراد آسیب‌دیده احساس کند شب نیاز به سرپناه و محیط امن دارد در این مجتمع پذیرش می‌شود.
بهترین با تاکید بر اینکه افراد پذیرش شده در این مکان میهمانان ویژه شهردار هستند تصریح کرد: هر فردی که جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه باشد اینجا پذیرش و در حد امکان از این افراد پذیرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: در ابتدا از ابن بابت که زمینه تهیه ملزومات و امکانات مشکل داشته باشیم نگران بودیم اما در همین مدت کمتر از یک‌ماه خیرین به ویژه بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مرکز نیکوکاری رسانه یاران پای کار آمدند.
شهردار بیرجند با اشاره به نیازهای مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند یادآور شد: در درجه اول توجه عاطفی به این گروه بسیار مهم است، باید درد دل این افراد را شنید، مصایب و مشکلاتی آنها را رصد و تا حد امکان رفع کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان را به این افراد عوض کنیم گفت: تامین کمک‌های مومنانه در خوراک و پوشاک و ایجاد اشتغال برای شکستن چرخه منحوس بیکاری و آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه واقع شود؛ با اینکه شهرداری متولی ایجاد شغل نیست اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در ایجاد درآمد پایدار برای این افراد سهیم باشیم تا این افراد مجدد وارد چرخه بیماری نشوند.
علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز گفت: مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند در ۲ طبقه با ظرفیت ۵۲ تخت امسال راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه ساختمان این مجتمع امسال بازسازی و بهسازی شده است افزود: باید با استفاده از اعتبارات شهرداری و استانی، مرکز بزرگتری تحت همین عنوان در مرکز استان احداث شود.
وی بیان کرد: از یک‌ماه گذشته که این مرکز راه‌اندازی شده تاکنون ۸۰ نفر مراجعه کرده و تشکیل پرونده دادند که ۳۰ نفر آنان مددجو ثابت هستند.
فرماندار بیرجند اظهار کرد: هر فردی به هر دلیلی مکانی برای خواب نداشته باشد می‌تواند به این مرکز مراجعه و از خدمات حمایتی برخوردار شود و افرادی که مددجو ثابت هستند در طول روز از مجتمع خارج و ظهر و شب در مرکز مستقر هستند همچنین از ۲ وعده غذای گرم، بهداشت، خدمات مددکاری و سایر نیز بهره‌مند می‌شود.
برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام، روضه‌خوانی و طبخ و توزیع حلیم ویژه مددجویان این مرکز توسط مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران با همکاری «مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند» به‌مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

انتهای پیام
captcha