آغاز به کار طرح ملی آموزش پایه امر به معروف
کد خبر: 4025804
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

آغاز به کار طرح ملی آموزش پایه امر به معروف

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از آغاز برگزاری دوره ملی آموزش پایه امربه معروف و نهی از منکر همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

طرح ملی آموزش پایه امر به معروف

به‌گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دوره ملی آموزش پایه امر به معروف ونهی از منکر به صورت رایگان از 13 دی‌ماه به همت معاونت علمی و آموزشی ستاد کشور همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود.

معروف‌پژوهان در این دوره علاوه بر مبانی دو فریضه الهی با استناد به اندیشه معلم شهید مرتضی مطهری و با زبانی ساده، به درک جدیدی از معنای معروف و منکر در جامعه و شرایط امر و نهی نسبت به آن می‌رسند.

معرفی سیاست‌ها و حمایت‌های ستاد امر به معروف ونهی از منکر در راستای اجرای منسجم و مؤثر این دو فریضه الهی از سوی تشکل‌ها و شورا‌های مردمی در سراسر کشور بخش دیگری از محتوای این دوره آموزشی است.

آشنایی با اصول، شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر؛ تبیین و توجیه سیاست‌ها و فعالیت‌های مورد حمایت ستاد اعم از تشکل‌های مردمی، شورا‌های مساجد و محلات و شورا‌های اصناف و سازمان‌ها؛ آشنایی با اهمیت و چگونگی اجرای طرح مهم زندگی عفیفانه از عناوین این دوره است.

تربیت فکری و ترویج دیدگاه صحیح پیرامون شرایط و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر؛ کادرسازی و آشنایی مخاطبان با سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ آماده‌سازی مخاطبان در راستای هم‌افزایی و اجرای مؤثر فریضتین به عنوان ضابط امر به معروف و نهی از منکر؛ آمادگی مخاطبان برای مشارکت در مراحل آموزشی بعدی ستاد (مهارتی و اختصاصی) و دریافت مدرک رسمی دانشگاهی (پس از مهیاشدن شرایط در نظام آموزش عالی)؛ جذب مربیان امر به معروف و نهی از منکر از میان شرکت‌کنندگان مستعد در دوره آموزشی از اهداف برگزاری این دوره است.

گواهی این دوره قابلیت پذیرش به عنوان آموزش ضمن خدمت را در ادارات و سازمان‌ها دارد. همچنین به شرکت‌کنندگانِ برگزیده، گواهی مربیگری امر به معروف و نهی از منکر اعطا خواهد شد.

اعطای کارت ضابط امر به معروف و نهی از منکر به قبول‌شدگان منوط به قبولی در دوره آموزشی مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر (با درجه خوب و عالی) و طی مراحل قانونی بعدی است.

معروف‌پژوهان می‌توانند با عضویت در کانال دوره در پیام‌رسان ایتا به آدرس @maroof_paye از فایل جلسات که در سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نشانی www.setad-abm.ir موجود بوده و لینک آن به همراه محتوای تکمیلی در کانال دوره معرفی می‌شود؛ بهره‌مند شوند.

از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود با ارسال فایل صوتی ویا تصویری از تدریس خود پیرامون بخشی از محتوای دوره برای جذب به عنوان مربی امر به معروف و نهی از منکر طبق صلاحیت‌های مندرج در نظام‌نامه مربیان ستاد اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر نسبت به دوره به نشانی اینترنتی setad-abm.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha