رقابت 700 شرکت‌کننده در مرحله نهایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 4025741
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

رقابت 700 شرکت‌کننده در مرحله نهایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

بیش از 700 شرکت‌کننده از مجموع ۱۲ هزار و ۲۲۱ نفر ثبت‌نام شده در مراحل اولیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) به گزارش ایکنا، مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) علاوه بر رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل در رشته مفاهیم سوره‌های یاسین و نور به صورت آنلاین و غیر حضوری در دو بخش آقایان و بانوان در دارتحفیظ القرآن الکریم در حال برگزاری‌ است.


بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)


مرحله نهایی مسابقات در بخش آقایان طی 9 تا 13 دی‌ماه در حال برگزاری است و بخش بانوان از 15 تا 17 دی‌ماه برپا می‌شود. در مرحله نهایی رشته مفاهیم 124 نفر در بخش بانوان و 44 نفر در بخش آقایان راه پیدا کردند که زمان برگزاری فینال این رشته، متعاقباً اعلام خواهد شد. 

بنابر گفته سمیه حاجعلی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و دبیر این دوره از مسابقات «در بخش آقایان 93 نفر در بخش حفظ کل در مقطع سنی بالای 16 سال، 39 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال، در رشته حفظ 20 جزء 41 نفر در مقطع سنی بالای 16 سال، 25 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال و در رشته حفظ 10 جزء 58 نفر در مقطع بالای 16 سال و 48 نفر در مقطع زیر 16 سال به فینال راه پیدا کردند».

بنابراین گزارش 367 نفر در مجموع آقایان به مرحله نهایی راه یافتند. همچنین 32 نفر به رشته قرائت تحقیق و 30 نفر به رشته قرائت ترتیل مرحله نهایی راه پیدا کردند.

همچنین در مجموع رشته حفظ بانوان نیز 271 حافظ به مرحله پایانی راه یافتند که در رشته حفظ کل 43 نفر در مقطع سنی بالای 26 سال و 52 نفر در مقطع سنی زیر 26 سال، در رشته حفظ 20 جزء 47 نفر در مقطع سنی بالای 26 سال و 33 نفر در مقطع سنی پایین 26 سال، در رشته حفظ 10 جزء نیز 46 حافظ در مقطع سنی بالای 26 سال و 50 نفر در مقطع سنی زیر 26 سال باهم به رقابت می‌پردازند.

همچنین فینالیست‌های بانوان در رشته قرائت تحقیق 37 قاری و در رشته قرائت ترتیل 30 مرتل بوده است.

بنابر گزارش ایکنا، این دوره از مسابقات با قضاوت محمد عباسی و نصرت‌الله حسینی در بخش صوت، محسن یاراحمدی و علی‌اکبر ملکشاهی در بخش لحن، عباس امام جمعه و محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، حسین اخوان‌اقدم و سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا در رشته قرائت تحقیق و ترتیل و همچنین رشته حفظ با قضاوت امیر آقایی و معتز آقایی در بخش صحت حفظ، محمد عباسی در بخص صوت، محسن یاراحمدی در بخش لحن، عباس امام جمعه در بخش تجوید و سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا همراه است.

رئیس هیئت داوران این مرحله محمدرضا پورزرگری و مسئولیت کمیته فنی با محمد بادپا و ناظران فنی این دوره نیز منصور آقامحمدی و جعفر شکری بودند.

مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

همچنین قضاوت رقابت‌های نهایی بانوان در رشته حفظ در بخش حسن حفظ با قضاوت نجمه شبانی‌قهرودی، فاطمه حسینی‌فر، زهرا صریحی‌نژاد، غصون مسلمی، عطیه تبیانیان؛ در بخش تجوید با قضاوت محبوبه کاتب، مرجانه نیاورانی، معصومه عباسی‌نظری، صدیقه حسینی، در بخش صوت با داوری اعظم الوندی، زینب آقایی، شیما چنگی، زهرا بهاری، جعفرزاده؛ در بخش لحن با قضاوت جلالی‌فر، راضیه جمالی، نجات صحاف و در بخش وقف و ابتدا با قضاوت حوریه عقبایی، نسرین نافذکلام و خیریه عچرش همراه خواهد بود.

یادآوری می‌شود، رقابت مرحله نهایی بانوان پنجشنبه، 25 آذرماه برگزار شد و رقابت‌های رشته حفظ نیز طی بازه زمانی سه روزه از 15 تا 17 دی‌ماه با حضور داوران در دارتحفیظ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha