خون شهید سلیمانی حامی جبهه مقاومت است
کد خبر: 4025203
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
امام جمعه جیرفت:

خون شهید سلیمانی حامی جبهه مقاومت است

امام جمعه جیرفت در یادواره بسیج دانش‌آموزی گفت: آثار انسان‌های مخلص پس از ارتحال آنان نیز ماندگار است و خون سردار سلیمانی پس از شهادت همچنان کمک کار جبهه مقاومت و ملت انقلابی ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه جیرفت، در یادواره بسیج دانش‌آموزی در آموزش و پرورش جیرفت، بیان کرد: امامین انقلاب توجه خاصی به مقام عالی شهدا، مجاهدین و رزمندگان دارند که برخاسته از نگاه اسلام به این قشر است.

وی با بیان اینکه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از رهبر معظم انقلاب، کتاب بسیار ارزنده‌ای است که چارچوب اندیشه اسلامی و توحیدی را بیان می‌کند، افزود: رابطه قوی با ولی خدا، مردم و خلق خدا و همچنین مجاهدت با دشمنان به عنوان سه خصوصیت بارز انسان طراز اسلام در این کتاب مطرح شده است و وجود این ویژگی‌ها در شهید سلیمانی موجب مکتب خواندن او شده است که باید ابعاد مختلف این خصایص مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

امام جمعه جیرفت، شهید سلیمانی را فردی جامع معرفی کرد و افزود: شخصیت شهید سلیمانی تنها در جنبه نظامی خلاصه نخواهد شد. بُعد نظامی تنها یکی از ابعاد گسترده مکتب شهید سلیمانی است و باید ابعاد دیگر آن همچون ارتباط او با ولایت و اهل بیت(ع) به ویژه مجالس فاطمیه مورد توجه باشد.

تارم با تمجید از اعتقاد قلبی حاج قاسم به آنچه رهبری می‌گفت، اظهار کرد: پذیرش بی چون‌ و چرای کلام رهبری از رمزهای موفقیت این سردار رشید اسلام است و ارتباط با مردم و گره‌گشایی از کار آنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی جلوه‌ای دیگر از مکتب شهید سلیمانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از جهات مکتب شهید سلیمانی و شخصیت او، خوش ذوق و خوش فکر بودن است، عنوان کرد: این شهید اهل اندیشه عمیق بود که منجر به تصمیمات دقیق می‌شد و سیره شهید سلیمانی در مطالعه به تاسی از رهبری، از دیگر ویژگی‌های بسیار حائز اهمیت شهید سلیمانی است.

تارم با بیان اینکه آنچه شهید سلیمانی را به محبوب قلب‌ها و چهره‌ای بین‌المللی تبدیل کرده است اخلاص کم نظیر اوست، رمز خدایی شدن را اخلاص دانست و اظهار کرد: اخلاص انسان را خدایی می‌کند و محبوب خدا، محبوب خلق خدا نیز خواهد بود چرا که خداوند محبت و علاقه او را در قلب انسان‌ها قرار می‌دهد.

امام جمعه جیرفت افزود: آثار انسان‌های مخلص پس از ارتحال آنان هم ماندگار است و خون سردار سلیمانی نیز پس از شهادت همچنان کمک کار جبهه مقاومت و ملت انقلابی ایران اسلامی است و مبارزه با دشمنان اسلام را مضاعف و موثرتر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha