لزوم اتصال خراسان شمالی به دریای واقعی اعتبارات
کد خبر: 4025202
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

لزوم اتصال خراسان شمالی به دریای واقعی اعتبارات

استاندار خراسان شمالی گفت: برای ارتقای جایگاه استان، مسئولان کشوری باید ما را به دریای واقعی اعتبارات متصل کنند.

محمد رضا حسین‌نژاد، نماینده عالی دولت در خراسان شمالیمحمد رضا حسین‌نژاد، نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه خراسان شمالی برای رسیدن به تراز استان‌های برخوردار نیازمند توجه بیشتر است، اظهار کرد: پدر خانواده برای ایجاد عدالت باید به فرزند خود که مشکلات بیشتری دارد رسیدگی بیشتری داشته باشد؛ وضعیت سازمان برنامه بودجه برای استان‌ها نیز به همین گونه است و باید به استان‌هایی که محروم هستند اعتبارات بیشتری اختصاص پیدا کند تا استان بتواند در تراز استان‌های برخوردار قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه درخواست بازنگری در شناسایی توزیع اعتبارات استان را داده‌ایم، اضافه کرد: نباید اعتبارات با یک فرمول ثابت اختصاص پیدا کند؛ بلکه اعتبارات باید در شأن یک استان محروم باشد تا بتوانیم استان را از محرومیت خارج کنیم. شخصا مصر هستم تا این موضوع را به سر منزل مقصود برسانم.

حسین‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر صندوق عدالت نیز ایجاد شده که مختص به تسهیلات و استفاده از پروژه‌های زیربنایی استان‌ها است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی در بودجه ۱۴۰۱، دو هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: اعتبارات صندوق عدالت به این گونه است که استان‌ها می‌توانند آنچه که دارند بفروشند و به این صندوق منتقل کنند اما این موضوع برای استانی محروم مانند خراسان شمالی صادق نیست و این اعتبار برای استان به ۲۰ میلیارد تومان نیز نمی‌رسد و برای استان رقم بسیار ناچیزی است.

وی با تاکید براینکه این سبک از اقدامات اصلا مناسب استانی همانند خراسان شمالی نیست، افزود: ما باید به دریای واقعی اعتبارات وصل شویم. نگاه جزیره‌ای و مستقل به استان نیازمندی مانند خراسان شمالی نگاه درستی نیست.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مدیران استان باید خوراک و طرح های مناسب برای استفاده از اعتبارات در حوزه های ملی داشته باشند، تصریح کرد: تمام مدیران استانی برای کمیسیون‌های ماده ۲۳ باید طرح و برنامه را به تصویب برسانند و از اعتبارات ملی نیز برای استان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha