روند واکسیناسیون دز سوم کرونا در اردبیل مطلوب است
کد خبر: 4024389
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

روند واکسیناسیون دز سوم کرونا در اردبیل مطلوب است

فرماندار اردبیل گفت: مراجعه مردمی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به‌ویژه در چند روز گذشته روند مطلوبی را نشان می‌دهد.

روند واکسیناسیون دز سوم کرونا در اردبیل مطلوب استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل، هفتم دی‌ماه در حاشیه بازدید از اماکن عمومی استان بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول و حدود ۷۹ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را در شهرستان اردبیل دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۹۳ درصد جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۲ سال دز اول و ۸۳ درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند اما با این وجود از مسئولان آموزش و پرورش خواسته شده تا نظارت دقیق‌تری بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس داشته باشند.

فرماندار اردبیل با تاکید بر تشدید نظارت‌ها در اماکن عمومی به دلیل احتمال شیوع سویه اُمیکرون، اظهار کرد: از اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نیز خواسته شده تا نظارت مستمر بر بازار، پاساژها، تالارها و غذاخوری‌ها داشته باشند. ارائه خدمات در بانک‌ها، اداره‌ها، دفترهای پیشخوان و سایر مرکزهای خدماتی اردبیل هم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت بگیرد.

امامی یگانه تصریح کرد: هرگونه اقدام پیشگیرانه برای کنترل شیوع احتمالی این بیماری در شرایط کنونی نقش موثری خواهد داشت و بر این اساس مقرر گردید اعضای پایگاه‌های بسیج، داوطلبان جمعیت هلال احمر و ناظران بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن عمومی حضور فعالی داشته باشند.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع چنین ویروسی را در آن کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان اردبیل در حال حاضر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha