طرح «شناسایی ۱۱۴ حافظ فعال قرآن کریم» در البرز کلید خورد
کد خبر: 4022802
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

طرح «شناسایی ۱۱۴ حافظ فعال قرآن کریم» در البرز کلید خورد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز از اجرای طرح شناسایی ۱۱۴ حافظ فعال قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

قرآنحجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از اجرای طرح شناسایی ۱۱۴ حافظ فعال قرآن کریم در کشور خبر داد و گفت: این طرح توسط سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با سراسر کشور در البرز نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح هر استان باید حافظان برگزیده خود را معرفی کند، گفت: سهمیه هر استان حداقل یک نفر حافظ قرآن کریم است اما اینکه سهمیه استان البرز چند نفر است، بستگی به امتیازی دارد که حافظان قرآن کریم این استان در فرم‌های مخصوص این طرح کسب می‌کنند.

اشرفی با تصریح اینکه برای اجرای این طرح از ظرفیت سایر دستگاه‎‌ها هم بهره‌مند می‌شویم، گفت: در این راستا یک ستاد متشکل از سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش تشکیل شده است که هر کدام از این اعضا در پر کردن فرم ارزشیابی حافظان سهیم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز با اشاره به اینکه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی هم عضو این ستاد است، گفت: تبلیغات این طرح در سطح استان های کشور از جمله البرز آغاز شده است و مهلت ثبت‌نام تا ۱۰ دی‌ماه ادامه دارد.

وی در خصوص شیوه تجلیل از حافظان قرآن کریم در این طرح نیز گفت: در این طرح حافظان هر استانی که بالاترین امتیازها را کسب کرده‌اند یا به صورت غیرحضوری یا به صورت حضوری تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha