اعلام راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 4022538
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

اعلام راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیست وششمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، منتخبان بخش شفاهی خود را شناخت.

مسابقات قرآن و عترت حجت‌الاسلام سید مهدی طاهری، دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: بخش شفاهی بیست وششمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، اذان و دعاخوانی در دو بخش بانوان و آقایان و در سه سطح دانشجویان، اساتید و کارکنان با حضور داوران برجسته قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزارشد.

وی افزود: از بین 86 منتخب قرآنی راه یافته به مرحله استانی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر استان، 38 نفر به عنوان منتخب به مرحله کشوری راه یافتند.

طاهری ادامه داد: براین اساس در بخش دانشجویان آقا در رشته  حفظ 10جزء غلام‌رضا مهدوی از نیشابور با کسب رتبه اول استانی در رشته حفظ 5 جز‌ء حجت عبادعسكری از مشهد با کسب رتبه دوم استانی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: در بخش اساتید آقا نیز سیدرضا هاشمی جواهری در رشته حفظ کل از مشهد حائز رتبه دوم استانی شد.

وی اظهار کرد: در رشته ترتیل دانشجویان آقا علی بحرانی از مشهد موفق به کسب رتبه اول، مهدی نوایی‌پور از سبزوار نفر دوم  و یاسر عصارودی از خواف نفر سوم شدند.

طاهری بیان کرد: در رشته ترتیل اساتید روح‌الله پورعابدین از گناباد حائز رتبه دوم، عبدالجلیل مشورتی از خواف و علی اكبرمرجانه از قوچان نفر سوم استانی را کسب کردند که در این رشته نفر برتر نداشتیم.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در رشته قرائت ترتیل در بخش كاركنان محسن میرزایی از مشهد حائز رتبه اول قاسم سامی از مشهد حائز رتبه دوم و سیدمحمدرضا رضوی از مشهد موفق به کسب رتبه سوم استانی شده و به مرحله کشوری راه یافتند.

وی عنوان کرد: در رشته قرائت تحقیق و در بخش دانشجویان، محمد اكبریاری از مشهد، الیاس نوری از مشهد  و مرتضی مرادی از قوچان به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم  شدند.

طاهری گفت: در رشته قرائت تحقیق و در بخش اساتید، مجید سالار زهی از سرخس با کسب رتبه اول استانی، محمد پیوندزاده از مشهد با کسب رتبه دوم استانی و مهدی غلامی‌مقدم از مشهد به کسب رتبه سوم استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: در رشته قرائت تحقیق و در بخش كاركنان نیز محمد علیزاده از مشهد، محمد هادی عاصفی از مشهد به ترتیب با کسب رتبه اول و دوم منتخب کشوری شدند.

وی بیان کرد: در بخش دانشجویان دررشته اذان  پویا پارسا از مشهد با کسب رتبه اول استانی تنها نمایند استان در مرحله کشوری خواهد بود.

طاهری افزود: در رشته دعاخوانی نیز سیدمحمد آریایی فر به عنوان نماینده خراسان رضوی به مرحله کشوری راه یافت.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص نفرات برتر در بخش بانوان گفت: در بخش دانشجویان و در رشته  حفظ 5 جز‌ء، مریم نوروزی از تربت جام  نفر اول استانی و سیده مریم نقیبی و زهره پارسا از قوچان به صورت مشترک حائز رتبه سوم استانی شدند.

 وی تصریح کرد: در رشته حفظ 10جزء، فاطمه عبیدی از مشهد با کسب رتبه سوم استانی تنها منتخب كشوری از خراسان رضوی در این رشته خواهد بود.

طاهری بیان کرد: در رشته حفظ 20جزء، سیده فاطمه موسوی از مشهد با کسب رتبه دوم استانی به‌عنوان منتخب كشوری از خراسان رضوی شناخته شد.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در رشته حفظ كل، عصمت بانژاد از سبزوار با کسب رتبه سوم استانی  به مرحله كشوری راه یافت.

وی اظهار کرد: در بخش اساتید در رشته حفظ 10جزء، بهجت آسیون از مشهد موفق به کسب رتبه دوم استانی شد، همچنین در رشته حفظ 20جزء آزاده قاسمی از مشهد با کسب رتبه دوم استانی و در رشته حفظ كل نیز زهره حسین‌زاده از كاشمر با کسب رتبه اول استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

طاهری ادامه داد: در بخش کارکنان در رشته حفظ کارکنان زهرا زاده ایمانیان از مشهد حائز رتبه سوم استانی شد، همچنین در رشته قرائت ترتیل در بخش دانشجویان  زهرا درخشانی از مشهد موفق به کسب رتبه دوم و مبینا ساعی نصر از سبزوار موفق به کسب رتبه سوم شدند.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در بخش اساتید در رشته قرائت ترتیل، فاطمه یگانگی از مشهد با کسب رتبه دوم استانی به‌عنوان نماینده خراسان رضوی به مرحله كشوری راه یافت.

وی تصریح کرد: در بخش دانشجویان و در رشته تحقیق زهرا تاروردی از مشهد حائز رتبه اول و فاطمه مطلبی از قوچان رتبه سوم استان را کسب کرد.

طاهری بیان کرد: در بخش اساتید و در رشته قرائت تحقیق  نیز اكرم دژبان از سبزوار موفق به کسب رتبه اول استانی شد و به مسابقات کشوری این دوره از رقابت‌ها راه یافت.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی  گفت: در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سه بخش کتبی، شفاهی بیش از سه هزار و 500 نفر شرکت کردند.

وی گفت: همچنین برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی در چهار محور پژوهشی، هنری، ادبی و فناوری در دستور کار است که هریک از اساتید، کارکنان و دانشجویان می‌توانند در هریک از چهار بخش شرکت کنند و آثار خود را تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه مسابقات (واحد دانشگاه آزاد شهرستان) تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha