سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4021882
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه همدان برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه شاخص استان خبر داد.

علی حسینی معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدانحجت‌الاسلام علی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به‌مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه استان همدان برگزار می‌شود.

وی از اعزام 30 مبلغ بومی و غیربومی به استان خبر داد و گفت: در این برنامه‌های سوگواری مبلغان بومی و غیربومی به سخنرانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با شهادت سردار سلیمانی همزمان شده است، این مبلغان علاوه بر سخنرانی پیرامون بصیرت‌افزایی و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی نیز خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: مراسم ویژه سوگواری حضرت زهرا(س) در روز 16 دی‌ماه از ساعت 9 تا 12 در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد و علاوه بر سخنرانی و عزاداری، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) نیز قرائت می‌شود. همچنین در شب سیزدهم دی‌ماه که همزمان با شهادت سردار سلیمانی است، مراسم بزرگداشت ایشان همزمان با شب اول فاطمیه دوم، بعد از نماز مغرب در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha