نشست «هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های کرمان» برگزار شد
کد خبر: 4020872
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

نشست «هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های کرمان» برگزار شد

نشست «هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان» با محوریت توسعه نظم و امنیت عمومی و به منظور تعامل بیشتر دانشگاه‌های استان و نیروی انتظامی با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان امروز ۲۳ آذرماه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست «هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان» با محوریت توسعه نظم و امنیت عمومی امروز ۲۳ آذرماه در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان با حضور رؤسای دانشگاه‌های کرمان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته پژوهش، حضور رؤسای دانشگاه و اعلام آمادگی‌ آن‌ها برای تأمین نظم و امنیت با سلاح علم و پژوهش را ارزشمند دانست و گفت: تغییر ساختار نیروی انتظامی در چند روز گذشته و تبدیل آن به فرماندهی  انتظامی کل اقدامی بسیار مهم برای خدمت‌رسانی بیشتر است و نظم و امنیت را در جامعه ارتقا خواهد داد که این امر نیز نیاز به همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در حوزه اقتدار و دانش، تصریح کرد: آنچه کشور را سرآمد می‌کند اقتدار مبتنی بر علم و دانش است و امروز پلیس هوشمند شاخصه بالایی را در منطقه ایجاد کرده است که به دلیل همین علم و دانش است.

سردار ناظری با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه‌های استان برای کمک به افزایش نظم و امنیت، افزود: طبق جایگاهی که کرمان در امنیت ملی و دانشگاه‌های دنیا دارد می‌توان بالاترین بستر نظم و امنیت برای پژوهش دانشجوها و اساتید را ایجاد کرد.

وی با تأکید بر ترکیب اقتدار با دانش و پژوهش و اشاره به جایگاه خوب پژوهشگاه ناجا، بیان کرد: اقدامات پژوهشی مبتنی بر نیازهای کرمان به ما کمک خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کسب رتبه برتر در جشنواره مالک اشتر کشوری توسط نیروی انتظامی استان، تصریح کرد: این امر به دلیل همکاری و همدلی محقق شد و امروز که شاهد افول کرونا و افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها هستیم، می‌توانیم با تحقیقات علمی زمینه‌ساز اقدامات و تصمیمات درست در عرصه نظم و امنیت باشیم.

وی ادامه داد: ما با همکاری دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانیم تولید نظریات علمی داشته باشیم که مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد زیرا ریشه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی خارج از مرزها است بنابراین توسعه علم و پژوهش علمی محور اصلی در این حوزه است.

سردار ناظری با بیان اینکه آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد بستر مناسبی برای پژوهش فراهم آورده که این امر نتیجه مجاهدت‌های نیروی انتظامی کل کشور است، افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز و اندیشکده پلیس در دفتر تحقیقات کرمان، کار تخصصی رده را پیگیری و در جهت حل مسائل آن حوزه و جامعه تولید علم و دانش تخصصی خواهند داشت و سازمان‌ و نهادهایی که در این حوزه همکاری داشته و نقش اساسی دارند عضو هیئت اندیشه‌ورز می‌شوند و مسائل را مطرح می‌کنند.

در این نشست رؤسای دانشگاه‌های استان ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای تعامل با نیروی انتظامی و انجام کارهای پژوهشی اعلام آمادگی کردند و در پایان تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه‌های استان منعقد شد.

انتهای پیام
captcha