نقش باغ‌موزه دفاع مقدس کردستان در رونق گردشگری جنگ
کد خبر: 4020520
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

نقش باغ‌موزه دفاع مقدس کردستان در رونق گردشگری جنگ

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر به استان‌های کشور ایجاد موزه دفاع‌ مقدس را گامی مهم در معرفی رشادت‌های مردم کردستان ذکر کرد و گفت: در صورت راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس در استان، گردشگری جنگ می‌تواند بیش از پیش در کردستان رونق یابد.

رسول کرد فلاحت دبیرستاد هماهنگی سفرهای وزیر میراث فرهنگی

به گزارش ایکنا از کردستان، رسول کٌرد فلاحت، دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر به استان‌های کشور امروز، 22 آذرماه در نشستی با مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی و صنایع دستی کردستان، با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور و وزیر میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک به کردستان، بر لزوم تدوین و ارائه پروژه‌های کارآفرین و اشتغال‌زا در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید و اظهار کرد: حفظ آثار تاریخی، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در دستور کار وزارت است.

وی با بیان اینکه باید در کردستان بهتر و با قدرت بیشتر وارد عمل شویم، افزود: با بررسی و نظرات کارشناسی در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نیازمندی‌های اعتباری و مالی برای توسعه این سه حوزه در استان کردستان در نظر گرفته خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر به استان‌های کشور ایجاد موزه دفاع‌ مقدس را گامی مهم در معرفی رشادت‌های مردم کردستان دانست و بیان کرد: در صورت راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس در استان، گردشگری جنگ می‌تواند بیش از پیش در کردستان رونق یابد.

وی بهسازی راه‌های دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و روستاهای شاخص منطقه را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: این مهم علاوه بر توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار را در حوزه گردشگری روستایی، حفظ بافت‌های با ارزش روستایی، فرهنگ و تاریخ استان را در پی دارد.

کُرد فلاحت از برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد هماهنگی سفرهای وزیر میراث‌ فرهنگی برای توسعه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی در کردستان خبر داد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان، نگاه ویژه‌ای از سوی وزارتخانه به کردستان حاکم است که لازم است اقدام‌های لازم برای توسعه بیش از پیش استان در این راستا انجام شود.

انتهای پیام
captcha