تشدید نظارت‌های بهداشتی در مرزهای آذربایجان غربی برای مقابله با اومیکرون
کد خبر: 4018598
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

تشدید نظارت‌های بهداشتی در مرزهای آذربایجان غربی برای مقابله با اومیکرون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: نظارت‌های بهداشتی بر ورود مسافر از کشورهای مختلف در مبادی و پایانه‌های مرزی استان برای مقابله با ویروس اومیکرون تشدید شده است.

محمدامین ولی زاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، محمدامین ولی‌زاد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی بر ورود مسافر از کشورهای مختلف در مبادی و پایانه‌های مرزی استان برای مقابله با ویروس اومیکرون تشدید شده است.

وی افزود: هم‌اکنون مسافران ورودی در پایانه مرزی شهر ماکو از مبدا کشورهای درگیر نوع جدید کرونا (اومیکرون) به داخل کشور به شرط اقامت ۱۴ روزه در هتل و همچنین ثبت سه تست PCR منفی در این مدت امکان‌پذیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در آخرین جلسه ستاد استانی کرونا مقرر شد این روند در پایانه‌های سرو، تمرچین، رازی و فرودگاه ارومیه هم اعمال شود و تا حد امکان از ورود و شیوع نوع جدید جهش‌یافته کرونا به داخل کشور جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۸ کشور جهان درگیر نوع جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون است، عنوان کرد: در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های ورود و خروج در استان، استقبال از واکسیناسیون و تزریق نوبت‌های اول تا سوم می‌تواند عامل بازدارنده مرگ ناشی از کرونا باشد.

ولی‌زاد بیان کرد: در شرایط فعلی زدن دز سوم واکسن به سه گروه هدف بیماران خاص و دارای مریضی زمینه‌ای، افراد بالای ۶۰ سال و کادر درمانی در سطح کشور انجام می‌شود و در آینده نزدیک شرط سنی برای دز سوم به ۴۰ سال به بالا یا ۲۰ سال به بالا آزاد اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان مراکز بهداشت و درمان شهرهای با وضعیت نارنجی برای تسریع در امر واکسیناسیون و انجام خانه به خانه آن در روستاها با همکاری بهورزان منطقه انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

 

انتهای پیام
captcha