اختصاص بیش از 400 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به خراسان شمالی
کد خبر: 4017601
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
نائب رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی:

اختصاص بیش از 400 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به خراسان شمالی

نائب رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی از تخصیص 487 میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به خراسان شمالی خبر داد.

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامیسید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با بیان اینکه برای اولین بار در خراسان شمالی اعتبار محرومیت‌زدایی بالغ بر 487 میلیارد تومان تعلق گرفته است، افزود:  این اعتبار بیشتر از بودجه عمرانی استان بوده و به صورت نقدی به خراسان شمالی تعلق گرفته است.

پاکمهر در خصوص محرومیت‌زدایی شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد:  تلاش ما در جهت رفع محرومیت شهرستان مانه و سملقان بوده است تا بتوانیم شاخص‌های محرومیتی که در این شهرستان وجود دارد را به میانگین استانی برسانیم.

وی ادامه داد: محرومیت‌زدایی حق مردم است و حق باید به حق دار برسد؛ نگاه من برای گرفتن اعتبارات قومیتی نیست بلکه تمام ایران سرای من و استان خراسان شمالی نیز جزئی از سرای من است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه برای شهرستان مانه و سملقان ۹۵ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی جدا از اعتبارات تملک تخصیص یافته است، اظهار کرد: شهرستان مانه و سملقان با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر بیشترین اعتبار محرومیت‌زدایی را در خراسان شمالی به خود تخصیص داده است.

وی در خصوص اعتبارات تملک به سایر نقاط استان تصریح کرد: جمعیت شهرستان بجنورد بالای ۳۰۰ هزار نفر است و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به این شهرستان تعلق گرفته، شیروان با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر ۷۳ میلیارد تومان اعتبار  و اسفراین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است.

پاکمهر در پایان در خصوص توجه به مناطق روستایی، اظهار کرد: تلاش ما حل مشکلات استان بوده است و در مجلس شورای اسلامی سعی کردیم که به مناطق روستایی توجه بیشتری شود.

انتهای پیام
captcha