وبینار آموزشی کتاب، خانواده و سبک زندگی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4017581
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

وبینار آموزشی کتاب، خانواده و سبک زندگی در اردبیل برگزار شد

وبینار آموزشی «کتاب، خانواده و سبک زندگی» به‌مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز همت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

وبینار آموزشی کتاب، خانواده و سبک زندگی به گزارش ایکنا از اردبیل، بهنام صحرانورد، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، دهم آذرماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل اظهار کرد: این وبینار با حضور 218 نفر از علاقمندان حوزه کتاب از دانشگاه ها، مراکز فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی و ناشران در سامانه آموزش‌های مجازی جهادانشگاهی استان اردبیل برگزار شد که در آن به تبیین محورهای هفته کتاب به ویژه شعار«جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم» پرداخته شد.

وی بیان کرد: در این وبینار در سخنانی، به بیان نحوه شناسایی مؤلفه های مرتبط با الگوهای اسلامی - ایرانی سبک زندگی، تاثیرپذیری خانواده ها از طریق مطالعه کتاب، نقش کتاب در تقویت یا تغییر سبک زندگی و فرهنگ عامه و تاثیر کتاب در افزایش تجربه‌ های زندگی پرداخت.

صحرانورد گفت: در دنیای امروز که از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه جوامع نام برده می‌شود، ضرورت دارد از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای ترویج این فرهنگ به صورت ویژه استفاده شود تا ضمن انطباق با فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نوین امکان بهره‌مندی مخاطبان نیز از کتاب‌های دیجیتال و صوتی و سایر ابزار در دسترس فراهم شود.

این مدرس دانشگاه، با اشاره به اینکه کتاب دیرینه‌ترین رسانه است، تصریح کرد: تحلیل روند شکل‌گیری و توسعه رسانه‌ها حاکی از آن است که فناوری‌های جدید، موجب از بین رفتن کتاب نشده، بلکه به توسعه آن نیز کمک کرده‌اند.

صحرانورد یادآور شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارج نهادن به کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب، جشنواره‌های کتابخوانی، اهدای بن خرید کتاب به خانواد‌ه‌ها، افزایش تبلیغات و برنامه‌های ترویجی با موضوع مطالعه در رسانه‌ها موجب افزایش سرانه مطالعه و استقبال از کتاب خواهد شد.

وی، با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه یافتگی و ارتقای فرهنگ عمومی، افزایش آگاهی و دانایی است، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی فرصتی مناسب و راهبردی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای میزان سرانه مطالعه در جامعه به شمار می‌رود.

این مدرس دانشگاه، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتقای سرانه مطالعه، تاکید کرد: تنوع منابع و عرضه آن در فضای مجازی با توجه به شرایط فعلی جامعه، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha