حیاتی دوباره به یک بیمار با اهدای کبد راننده جیرفتی
کد خبر: 4015332
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

حیاتی دوباره به یک بیمار با اهدای کبد راننده جیرفتی

کبد حمید ظاهرآرا، راننده جیرفتی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

اهداء عضو راننده جیرفتی

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا جعفری، مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: حمید ظاهرآرا راننده خودروی سواری جیرفت چهارشنبه هفته گذشته 26آبان‌ماه به علت تصادف در محور جیرفت _کرمان و خونریزی شدید مغزی دچار مرگ شده بود که با رضایت خانواده وی یک عضو از اعضای بدنش به یک بیمار نیازمند اهدا شد.

جعفری ادامه داد: این راننده حمل و نقل بین شهری در بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت بستری بود و پس از انتقال از بیمارستان جیرفت به بیمارستان افضلی‌پور کرمان عمل برداشت و پیوند عضو کبد این راننده با موفقیت انجام شد و به یک بیمار نیازمند در نوبت اهدا شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده اهدا کننده اعضای بیمار مرگ مغزی افزود: حرکت ارزشمند خانواده این راننده ناوگان حمل و نقل عمومی نشان داد که این قشر و خانواده آن‌ها در اجتماع و اقدامات خیرخواهانه پیش قدم و همراه هستند .

جعفری با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متأسفانه به دلیل بی‌اطلاعی برخی خانواده‌ها این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند که باید با فرهنگ سازی بیشتر و همکاری رسانه‌ها این فرهنگ نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha