۳۰ درصد بیماران کرونایی در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند
کد خبر: 4015299
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
در ۲۴ ساعت گذشته؛

۳۰ درصد بیماران کرونایی در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ نفر برابر با ۳۰ درصد بیماران در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

علی احمد آقاپور رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربیعلی‌احمد آقاپور، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 330 بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است که از این تعداد 100 نفر برابر با 30 درصد بیماران در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده‌اند.

وی افزود: با اضافه شدن این تعداد در مجموع 756 بیمار کرونایی در مراکز استانی بستری هستند که از این تعداد 195 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشته و 43 نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 10 بیماری کرونایی در سطح استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که از این تعداد سه نفر اهل ارومیه، دو نفر اهل خوی، دو نفر اهل میاندوآب و مابقی اهل شهرستان‌های دیگر هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان در مجموع هفت هزار و 69 نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خویش را از دست داده‌اند.

آقاپور تصریح کرد: در حال حاضر روند ابتلا و بستری در سطح استان کاهشی بوده به طوری که میانگین بستری‌های کرونا در هفته جاری 100 نفر بوده در حالی که در هفته‌های گذشته این عدد حتی چهار رقمی نیز شده بود.

 

 

انتهای پیام
captcha