تأسیس صندوق جامعه قرآنی کشور پیگیری می‌شود
کد خبر: 4015160
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
نماینده مردم یزد خبر داد؛

تأسیس صندوق جامعه قرآنی کشور پیگیری می‌شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری لازم برای تأسیس و راه‌اندازی صندوق جامعه قرآنی کشور و خروج اعضای این جامعه از شمول صندوق هنرمندان انجام خواهد شد.

نشست هیئت مدیره اتحادیه قرآنی با نماینده یزد و اشکذر در مجلس به گزارش ایکنا از یزد، یازدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، 30 آبان ماه با حضور محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست مصوب شد که در سفر ریاست جمهوری به استان یزد با پیگیری ویژه نماینده یزد، اعتبار قابل توجهی جهت پروژه وقف مشارکتی و در مجموع حمایت از مؤسسات قرآنی استان به تصویب برسد.

مساعدت در جهت تقویت صندوق قرض الحسنه اتحادیه و اعطای تسهیلات به جامعه قرآنی استان، ارسال نامه‌ای به استاندار یزد با رونوشت به نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در خصوص ایجاد ردیفی برای حمایت سالانه از جامعه قرآنی، پیگیری لازم برای تأسیس و راه‌اندازی صندوق جامعه قرآنی کشور و خروج اعضای این جامعه از شمول صندوق هنرمندان و اینکه این موضوع در صندوق هفتم توسعه با پیگیری اتحادیه دیده شود، از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین مقرر شد پیگیری لازم برای حل مشکل مربیان قرآن متقاضی استخدام در آموزش و پرورش از وزیر جدید آموزش و پرورش، مساعدت در صدور مجوز برخی از معادن و شرکت‌های صنعتی مانند کاشی و سرامیک برای اتحادیه قرآنی استان به گونه‌ای که ارزش افزوده آن به نفع جامعه قرآنی باشد از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

همچنین مقرر شد نامه‌ای از طریق اتحادیه همراه با مستندات قانونی و دلایل توجیهی آن برای اصلاح قوانین مربوطه از جمله معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی ارسال شود.

پیگیری لازم در سطح ریاست سازمان اوقاف کشور بر الزام ادارات اوقاف کشور در جهت در اختیار گذاشتن موقوفات قرآنی به مؤسسات واجد شرایط از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام
captcha