۳ هزار جلد کتاب در میان مساجد روستایی چالدران و سردشت توزیع می‌شود
کد خبر: 4013970
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

۳ هزار جلد کتاب در میان مساجد روستایی چالدران و سردشت توزیع می‌شود

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌ غربی، گفت: در قالب طرح «وقف کتاب، خیر ماندگار» تاکنون سه هزار جلد کتاب وقف شده است که به مساجد چالدران و مناطق روستای سردشت ارسال خواهد شد.

اباذر بیگی مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد اذربایجان غربیحجت‌الاسلام اباذر بیگی مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب و مطالعه باید به موضوع مهم در زندگی مردم تبدیل شود برای این منظور شعار امسال هفته کتاب‌خوانی »جای خالی را با کتاب خوب فکر کنیم» است. 

وی افزود: با توجه به اینکه اهالی برخی از روستا و عشایر استان شاید دسترسی به فضای مجازی نداشته باشند و یا دسترسی محدود داشته باشد در این هفته برنامه‌های مختلفی در حد وسع ادارات انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای هفته کتاب تعدادی برنامه طراحی کرده تا خلا دسترسی به فضای مجازی در برخی از روستاها و مناطق عشایری را جبران کند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برنامه‌های این هفته در قالب هنر در مناطق مذکور انجام می‌شود که از جمله آن‌ها تئاتر خیابانی و نمایش فیلم‌های سینمایی در روستاها و عشایر در پنج نقطه هستند.

حجت‌الاسلام بیگی یادآور شد: مناطقی که در آنها برنامه تئاتر و پخش فیلم سینمایی انجام می‌شود عبارت از شهرستان‌های میاندوآب، ارومیه، نقده، مهاباد و خوی هستند.

وی گفت: تجلیل از سه نفر از نویسندگان کانونی و ارزشی کتاب در سطح استان در شهرستان‌های خوی، ارومیه و میاندوآب که کتاب‌های نفیسی نوشته و کتب آن‌ها در مساجد توزیع شده است از جمله دیگر برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی هستند.

حجت‌الاسلام بیگی افزود: در طول هفته کتاب با همکاری و همیاری نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان طرح «وقف کتاب، خیر ماندگار» اجرا می‌شود و در قالب این طرح تاکنون سه هزار جلد کتاب وقف شده است که به مساجد چالدران و مناطق روستای سردشت ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سطح استان ۱۰۸ کتاب‌خانه مخزن‌دار و باز در مساجد داریم که نیاز به به‌روزرسانی دارند که در این راستا تاکنون در ارومیه چهار کتاب‌خانه بند، ایثار، کشتیبان و کتاب‌خانه مسجد محمد رسول‌الله با همکاری سایر ارگان‌ها به روز رسانی شده‌اند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی ادامه داد: برخی از کتاب‌خانه‌های مساجد نیاز به قفسه دارند که این قفسه‌ها تهیه و ارسال شده که از جمله آن‌ها کتاب‌خانه مسجد کریم اهل بیت(ع) خوی است که به زودی افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: عمده‌ترین تمرکز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بخش روستاها و مناطق عشایری است که کتاب به منازل و کتاب‌خانه مساجد رفته و به دست علاقه‌مندان به مطالعه برسد.

حجت‌الاسلام بیگی گفت: طرح «پذیرایی کتاب» به‌خصوص کتاب کودک از هفته کتاب آغاز خواهد شد و بعد از آن نیز ادامه دارد زیرا ما معتقدیم که اگر کتاب وارد زندگی مردم به خصوص مردم روستا و عشایر شود درک، فهم و فرهنگ مردم را افزایش داده و تاثیر مثبتی در آن دارد که نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده و آیندگان محسوب می‌شود.

وی افزود: در مجموع بیش از ۲۰ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و عشایر استان توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی برگزار خواهد. 

 

 

انتهای پیام
captcha