عامل تخریب مسجد سانفرانسیسکو به گفت‌وگو دعوت شد
کد خبر: 4013563
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳

عامل تخریب مسجد سانفرانسیسکو به گفت‌وگو دعوت شد

مسلمانان سانفرانسیسکو از عامل حمله چند روز قبل به این مسجد دعوت کردند برای آشنایی بیشتر با عقاید و آداب اسلامی با آنها به گفت‌وگو بنشیند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سانفرانسیسکو کرونیکل، قدیمی‌ترین مسجد در سانفرانسیسکو اواخر جمعه شب پس از اینکه شخصی یک بطری آبجو را از پنجره آن پرتاب کرد، تخریب شد، که باعث شد با مهاجم گفت‌وگو شود تا به درک بهتری از نقش مسجد در جامعه برسد.

شهباز شیخ، 30 ساله، یک عالم دینی و یکی از اعضای هیئت مدیره مرکز اسلامی سانفرانسیسکو، در این باره گفت: جامعه متزلزل شده است.
شیخ با تأکید مجدد بر اهمیت مسجد در جامعه، از مهاجم دعوت کرد تا برای گفت‌وگو جلو بیاید. شیخ گفت: «ای کاش می‌توانستیم با هر کسی که این کار را انجام داد تماس بگیریم و به نوعی به آنها آموزش دهیم که ما چه کسی هستیم و چه چیزی را نمایندگی می‌کنیم. ما در واقع از این فرد دعوت می‌کنیم تا به عنوان یک انسان گفت‌وگو و مذاکره داشته باشیم».
مرکز اسلامی سانفرانسیسکو که در سال 1959 به عنوان اولین مسجد در منطقه خلیج سانفرانسیسکو تأسیس شد، به عنوان یک مرکز اجتماعی و مذهبی برای مسلمانان عمل می‌کند.
اگرچه او مسجد را تخریب کرد، مسلمانان اما او را برای گفت‌و‌گو  درباره اسلام فرا می‌خوانند.
مسئولان مسجد از جامعه برای تعویض پنجره و ارتقای سیستم دوربین، کمک‌های مالی درخواست کردند.
شیخ گفت: «ما می‌خواهیم امنیت خود را در اطراف مسجد تقویت کنیم تا همه احساس راحتی کنند.

بخشش، توصیه قرآنی

یکی از صفات اخلاقی که در قرآن سوره مبارکه آل عمران توصیه شده استغفار است: «خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ: گذشت پيشه كن و به [كار] پسنديده فرمان ده و از نادانان رخ برتاب» ﴿۱۹۹﴾
داستان‌های مسلمانان در مورد بخشش مهاجمان خود بسیار رایج است و بسیاری از آنها به تیتر اخبار تبدیل شده‌اند.
در ماه مه 2021، اعضای یک مرکز اسلامی محلی در مورهد، مینه‌سوتا، گفتند که مردی را که متهم به خرابکاری مسجدشان با شعارهای نژادپرستانه و ضداسلامی شده بود، بخشیده‌اند و از او و خانواده‌اش برای بازدید از مسجد دعوت کرده‌اند.
در سپتامبر 2018، یک زن جوان مسلمان کانادایی که سال گذشته در قطار مورد حمله قرار گرفت، مهاجم خود را بخشید و گفت که او تغییر جهان را آغاز کرده است.
در دسامبر 2017، جامعه مسلمانان در فورت اسمیت، آرکانزاس، همچنین یک خرابکار را که به مسجد آنها حمله کرد، بخشید و بلیط آزادی خود را به او اعطا کرد.
انتهای پیام
captcha