اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد البرز
کد خبر: 4012401
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد البرز

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز با اشاره به برنامه‌های این ستاد در هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کانون‌های مساجد با بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه‌های مساجد از هر فرصتی برای تقویت کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کند.

شکری کانون مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ تا ۳۰ آبان نامگذاری شده است، اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان مکان‌های فرهنگی نقشی به‌سزایی در اجرای طرح‌های فرهنگی دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد فهما در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با هدف جریان‌سازی فرهنگی انجام می‌شود و برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد اقدامی در این رابطه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای گرامیداشت این هفته در استان دنبال می‌کنیم برپایی میز کتاب و نمایشگاه درون مسجدی، بازدید از کتابخانه‌های مساجد و بررسی مشکلات کتابخانه‌هاست.

وی به طرح شنبه‌های کتاب نیز اشاره کرد و گفت: این طرح توسط کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار می‌شود و فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

این مسئول افزود: اهدای کتاب به کتابخانه‌های کانون‌های استان، تجلیل از کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های کانون‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان اهمیت کتاب در اسلام به مناسبت هفته کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان یار مهربان، مسابقه کتابخوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سطح کتابخانه‌های کانون‌ها و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در فضای مجازی نیز برای این ایام پیش‌بینی شده است.

شکری در پایان با بیان اینکه یکی از مهم ترین عوامل ارتقای سطح فرهنگی در هر جامعه‌ای، مطالعه و توجه به فرهنگ کتابخوانی است، ابراز کرد: اگر بخواهیم‌ از نظر فرهنگی‌ جامعه به‌هنجار داشته‌ باشیم، باید برای‌ اهمیت‌ و ارزش‌‌دادن‌ افراد به‌ مطالعه‌ عمیقاً و به شکل وسیعی برنامه‌ریزی‌ کرد.

انتهای پیام
captcha