برگزاری سمینار «پیشگامان قدس» در موریتانی
کد خبر: 4011252
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

برگزاری سمینار «پیشگامان قدس» در موریتانی

چهارمین سمینار «پیشگامان قدس» از دیروز شنبه، 15 آبان‌ماه، در نواکشوت، پایتخت موریتانی آغاز به کار کرد.  

 سمینار «پیشگامان قدس» در موریتانی

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، در این سمینار که به منظور حمایت از مسئله فلسطین برگزار شده است، هیئتی از جنبش حماس و نمایندگانی از کشورهای آفریقایی و همچنین شماری از علما، سیاستمداران و نمایندگان پارلمان موریتانی حضور دارند.
 
سمینار پیشگامان قدس از سوی «جمعیت ملی یاری ملت فلسطین و دفاع از مسائل عادلانه» که یک جمعیت غیردولتی در موریتانی است، با همکاری ائتلاف جهانی یاری ملت فلسطین برگزار شده است.
 
در این سمینار که از دیروز با شعار «پیشگامان قدس شمشیر آن را بر دوش می‌کشند» آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد، چندین نشست و کارگاه با موضوع آرمان فلسطین و راهکارهای حمایت از ملت فلسطین در موریتانی و کشورهای غرب آفریقا برگزار می‌شود.
 
سیدی ولد احمد دی، رئیس «جمعیت ملی یاری ملت فلسطین و دفاع از مسائل عادلانه» در سخنرانی افتتاحیه سمینار، با اشاره به اینکه ملت‌های عربی و اسلامی هیچگونه رابطه‌ای با اسرائیل را نمی‌پذیرند، بر لزوم ادامه حمایت از ملت و مقاومت فلسطین تأکید کرد.
 
در همین راستا، منیر سعید، دبیرکل ائتلاف جهانی یاری قدس و فلسطین نیز وحدت موضع دولت و مردم موریتانی در قبال مسئله فلسطین و رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ستود و تأکید کرد: مسئله فلسطین پس از نبرد «شمشیر قدس» به مرحله جدیدی رسیده است.
 
وی ادامه داد: از جمله اهداف این سمینار و سایر سمینارهای قدس آن است که امت اسلامی به آگاهی لازم درباره این مرحله جدید دست یابند.
 
نبرد «شمشیر قدس» مقابله گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه با نظامیان صهیونیست بود که در ماه می گذشته به مدت 11 روز به طول انجامید. این نبرد در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اهالی بیت‌المقدس به ویژه محله شیخ جراح انجام شد.
 
«سامی ابوزهری» از فرماندهان جنبش حماس نیز در سخنانی تأکید کرد که مقاومت با وجود محاصره خفقان‌آور توانست به ساخت سلاح دست یابد و برای مقابله با دشمن خود را آماده کند.
 
وی همچنین موضع موریتانی در قبال قدس و مقاومت را با وجود تمام فشارهایی که برای عادی‌سازی روابط متحمل می‌شود، ستود.
 
گفتنی است، چهار کشور عربی یعنی امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال گذشته میلادی (2020) توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.
انتهای پیام
captcha