موقوفه تصرفی علی‌آقا خوجینی در خلخال خلع ید شد
کد خبر: 4010014
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
پس از چندین دهه؛

موقوفه تصرفی علی‌آقا خوجینی در خلخال خلع ید شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خلخال و کوثر، از خلع ید متصرف موقوفه مرحوم علی‌آقا خوجینی پس از سالیان متمادی خبر داد.

سید سعید رحمانی اوقاف خلخالسیدسعید رحمانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خلخال و کوثر، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: متصرف موقوفه مرحوم علی‌آقا خوجینی پس از سالیان متمادی خلع ید شد که توسط این شخص در سال ۱۳۱۹ وقف گردیده و بیش از چندین دهه بود در تصرف قرار داشت.

وی افزود: مساحت این موقوفه ۱۵۳۷ مترمربع می‌باشد که قبلاً به صورت باغ بود که درختان توسط متصرفین در سال‌های گذشته و به زمین زراعی تبدیل شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال و کوثر، ادامه داد: این موقوفه در شهرستان خلخال و داخل محدوده خوجین واقع شده که ارزش تقریبی آن ۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی افزود: از اول سال، تاکنون احکام متعددی در خصوص خلع ید، اثبات وقفیت و رفع تصرف موقوفات اخذ شده است.

رحمانی گفت: مقابله و مبارزه با موقوفه‌خواری خط قرمز اداره می‌باشد و با هرگونه دست‌درازی به موقوفات به شدت برخورد می‌کنیم.

لزوم پرداخت بدهی موقوفات از سوی ادارات خلخال

رحمانی در ادامه گفت: در راستای جلوگیری از تضعیف حق و حقوق موقوفات واحد حقوقی اداره در خصوص عدم پرداخت بدهی ادارات اقدام عاجل قضایی صورت دهد.

وی گفت: پرداخت بدهی موقوفات از سوی ادارات شهرستان امر ضروری است و در صورتی که نسبت به این امر بی‌توجه باشند اقدامات قضایی صورت خواهد گرفت.

مشارکت در راستای احیای موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خلخال و کوثر، گفت: دهیاری‌ها در روستاها نقش کلیدی در احیای موقوفات دارند.

وی افزود: در راستای احیا و محصور نمودن موقوفات نیاز به خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین دهیاری داریم که می‌تواند کمک زیادی در این خصوص به موقوفات داشته باشد.

به‌روزرسانی اجارات از موقوفات درختان گردوی روستاهای خلخال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خلخال و کوثر، به همراه کارشناس حقوقی ثبتی و کارشناس برنامه، بودجه و مالی در راستای به‌روزرسانی اجارات از موقوفات درختان گردو روستا‌های چملوگبین و احمدآباد بخش شاهرود بازدید نموده و ضمن تمدید اجارات، مطالبات و بدهی‌های گذشته نیز وصول شد.

رحمانی گفت: اجاره به نرخ عادلانه روز طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری و اجرای امینانه نیات واقفین از اولویت‌های سازمان است.

انتهای پیام
captcha