کارگاه مهدویت ویژه خانواده‌های ستاد نداجا برگزار شد
کد خبر: 4009958
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

کارگاه مهدویت ویژه خانواده‌های ستاد نداجا برگزار شد

دوره مهدویت به صورت کارگاهی، امروز، 11 آبان‌ماه، ویژه خانواده‌های ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، دوره مهدویت ویژه خانواده‌های ستاد نیروی دریایی ارتش صبح امروز، 11 آبان‌ماه با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین داوودی، معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی ـ سیاسی نداجا به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن آمفی‌تئاتر مسجد الغدیر ستاد نداجا برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام داوودی درباره مسئولیت‌های زنان در جامعه منتظر در عصر غیبت، گفت: در عصر غیبت (که دوره پنهان زیستی امام زمان است)، معتقدان به مهدویت برای زمینه‌سازی و نیل به جامعه موعود جهانی دارای رسالت‌ها و مسئولیت‌های خطیری هستند که باید زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشد.

وی ادامه داد: در این میان نقش زنان که 50 درصد جمعیت بشر را به خود اختصاص داده‌اند، نقشی مهم و تأثیرگذار است. این وظیفه شامل دو بخش است یکی اینکه بانوان باید خود را جزو منتظران واقعی قرار دهند و دیگری اینکه باید به دیگرسازی یعنی تربیت و تعالی نسل منتظر نیز همت گمارند، این موضوع اهتمام به خودسازی و دگرسازی را می‌رساند.

معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی ـ سیاسی نداجا به مسئولیت زنان منتظر در حوزه فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه فردی زنان منتظر با پاکسازی روح و روان خود از پلیدی‌های اخلاقی، آمادگی لازم را جهت یاری رساندن به امام زمان(عج) پیدا می‌کنند و در حوزه اجتماعی زنان منتظر دارای رسالت‌های خطیری نظیر تربیت فرزند، امر به معروف و نهی از منکر در عرصه جامعه، خانواده، مساجد و ... هستند که وظیفه تربیت آنان را به عهده دارند.

داوودی اضافه کرد: زن و مرد با مشارکت و هم‌سویی باید به اجرای شاخصه‌های جامعه منتظر و تربیت نسل منتظر همت گمارند. شناخت امام و حجت زمان خویش برای هر انسان مهم و حیاتی است. همچنین الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در تربیت و ساختن انسان‌های با معرفت مؤثر است.

در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ به شبهات برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha