ثبت نام 400 نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جشنواره هدهد
کد خبر: 4009941
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

ثبت نام 400 نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جشنواره هدهد

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون 400 نفر از این دانشگاه برای شرکت در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با عنوان «هدهد» ثبت نام کرده‌اند.

جشنواره قرآنی هدهد

محمدرضا حق‌شناس، کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با عنوان «هدهد»، اظهار کرد: مهلت ثبت نام برای شرکت در این جشنواره که تا پایان مهرماه تعیین شده بود، تا 15 آبان‌ماه جاری تمدید شده است.

وی افزود: این جشنواره ویژه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از آقایان و بانوان برگزار می‌شود و از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون 400 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه جشنواره هدهد در شش بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان، همخوانی و تواشیح، ترجمه‌خوانی، آیین سخنوری، ابتهال، حفظ و ترجمه سوره انسان، حفظ جزء 30 و حفظ سه جزء؛ بخش معارفی (کتبی) شامل آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ متن و ترجمه فرازهایی از نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ متن و ترجمه فرازهایی از صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و نماز و بخش پژوهشی شامل مقاله‌نویسی، نقد کتاب، تلخیص کتاب، ایده‌پردازی (ایده‌شو) و تألیف کتاب می‌شود.

حق‌شناس ادامه داد: بخش فناوری، فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن، کانال‌های مجازی و تولید سامانه ثبت نام بیست‌وهفتمین جشنواره هدهد؛ بخش ادبی رشته‌های شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و شعر نو و بخش هنری رشته‌های طراحی پوستر، عکاسی، فیلم کوتاه داستانی، نقاشی، تذهیب، معرق و منبت، خوشنویسی به روش نستعلیق، تابلوفرش، تئاتر صحنه‌ای، نماهنگ، نقاشی‌خط، خوشنویسی به روش ثلث، خوشنویسی به روش نسخ و فیلم مستند را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره، در هر بخش می‌توانند یک رشته را انتخاب کنند، اضافه کرد: جشنواره در سه مرحله دانشگاهی، کشوری و ملی برگزار می‌شود که مسابقات بخش آوایی و معارفی از مرحله دانشگاهی و مسابقات سایر بخش‌ها از مرحله کشوری آغاز خواهد شد.

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در مرحله دانشگاهی، مسابقات بخش آوایی در هفته پایانی آبان‌ماه و مسابقات بخش معارفی در هفته اول آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. مرحله کشوری که طی آن دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت با یکدیگر رقابت می‌کنند، در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و در مرحله ملی که در بهار سال 1401 برگزار می‌شود، دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha