تورم بالا و درآمد کم در اردبیل معیشت را برای مردم دشوار کرده است
کد خبر: 4009700
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

تورم بالا و درآمد کم در اردبیل معیشت را برای مردم دشوار کرده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، گفت: درآمد پایین و تورم بالا در این استان معیشت را برای مردم سخت و دشوار کرده است.

معیشت نامناسب با تورم بالا و درآمد کم به گزارش ایکنا از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، دهم آبان‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: متوسط سرانه درآمد اردبیلی‌ها 67 درصد میانگین کشوری بوده و درآمد پایین و تورم بالا در این استان معیشت را برای مردم سخت و دشوار کرده است.

وی افزود: بانک‌ها به دلیل تبعیت از قوانین مصوب کشوری و تمرکزگرایی، کم‌ترین همکاری را در حوزه سرمایه‌گذاری در استان دارند که نیاز است در این زمینه با هماهنگی‌های به عمل آمده مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداشت و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل پوشاند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل کمتر از 16 میلیون دلار بوده و در حال حاضر میزان صادرات استان 191 میلیون دلار است.

وی اظهار کرد: ترکیب اشتغال استان به 27 درصد در حوزه صنعت، 40 درصد در حوزه خدمات و 33 درصد در بخش کشاورزی رسیده است.

شایقی بیان کرد: یکی از مسائل مهم توسعه سرمایه‌گذاری در استان برای ما از هر موضوع دیگری حائز اهمیت‌تر است که امید می‌رود در این زمینه با تحقق اهداف مورد نظر توسعه استان را رقم زده و شاهد رونق اشتغال و اقتصاد استان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای پیام
captcha