اجرای طرح جهادی «خلیل» در همدان
کد خبر: 4007909
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
به‌منظور ارائه مشاوره در مناطق محروم؛

اجرای طرح جهادی «خلیل» در همدان

مسئول گروه جهادی ساعد از اجرای طرح جهادی خلیل با این عنوان به‌منظور ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی تخصصی به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان همدان خبر داد.

یاسرعزیزی مشاوره روانشناس استاد بوعلییاسر عزیزی، مسئول گروه جهادی خلیل و روانشناس همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح جهادی خلیل برای اولین بار در کشور به‌منظور ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی تخصصی به‌صورت پایلوت به‌مدت یک سال در مناطق محروم و حاشیه شهر استان همدان از سوی گروه جهادی ساعد اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح از 14 آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز و به‌مدت یک سال به‌صورت پایلوت در استان همدان اجرایی می‌شود و سپس آسیب‌شناسی شده و در صورت موفقیت در طرح مراحل بعدی این طرح اجرایی خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه در مرحله اول این طرح سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، بسیج و... افراد نیازمند به مشاوره تخصصی به این گروه جهادی معرفی می‌شوند، افزود: بانک اطلاعاتی این افراد توسط متخصصین روانشناسی تشکیل می‌شود و پس از اولویت‌بندی اقدام به ارائه خدمات مشاوره‌ای خواهیم کرد.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: مساجد، هیئت‌ها و پایگاه‌های مقاومت محلات، محل استقرار این مشاوران خواهد بود که مشاوره کودک، تحصیلی، ازدواج و... را به‌صورت کاملاً تخصصی به افراد متقاضی ارائه خواهند کرد.

مسئول گروه جهادی خلیل گفت: 80 نفر از فارغ‌التحصیلان مشاوره و روانشناسی که برخی شاغل نیز هستند ارائه خدمات مشاوره‌ای را بر عهده خواهند گرفت.

وی یادآور شد: ضمن اجرای این طرح دانشجویانی که در سال آخر رشته روانشناسی و مشاوره تحصیل می‌کنند دوره کارورزی را خواهند گذراند و زیر نظر متخصصین روانشناسی و مشاوره که خدمات حرفه‌ای به مردم ارائه می‌کنند آموزش خواهند دید.

عزیزی تأکید کرد: گرچه در مواقع اضطرار همچون سیل و زلزله به‌صورت موقتی و کوتاه‌مدت خدمات مشاوره‌ای جهادی انجام می‌گرفت، اما به این شکل تخصصی و با مدت‌زمان طولانی برای اولین بار در کشور است که اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha