سفری ۱۵ ساعته و دنیایی امید بین مردم استان اردبیل
کد خبر: 4007539
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

سفری ۱۵ ساعته و دنیایی امید بین مردم استان اردبیل

مقصد هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهور، استان اردبیل انتخاب شد که طی آن حجت‌الاسلام رئیسی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان بازدید به عمل آورد.

سفری ۱۵ ساعته و دنیایی امید بین مردم استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اگرچه تاریخ دقیق حضور رئیس جمهوری با هدف جلوگیری از تجملات مرسوم سفر بطور دقیق اعلام نشده بود، ولی زمزمه سفر بین مردم پیچیده شده و در این بین نیازمندان بیش از سایر افراد دیگر دلخوش به آمدن وی برای بیان مشکلات و نیازهایشان بودند.

به دلیل محدودیت‌های کرونایی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ مهرماه، در بدو ورود به استان اردبیل اعلام کرد که امکان دیدار عمومی با همه مردم فراهم نیست، ولی در این سفر گام‌های مهمی برای رفع محرومیت این استان را خواهد برداشت.

ظهر جمعه بود که رئیس جمهور در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع)، مستقر و برنامه ملاقات با خانواده شهدا، نمایندگان مردمی، نخبگان و علما را برقرار کرد و در فضایی ساده و بدور از تکلف تعدادی از مردم به دیدار رئیسی رفتند و مشکلات و خواسته‌های خود را با وی در میان گذاشتند، اما توجه به مردم از سوی رئیس دولت سیزدهم تنها به این دیدار بسنده نشد و صبح همان روز با وجود فشرده بودن برنامه‌های سفر، بصورت سر زده در منطقه کارخانه‌های راکد، راه‌آهن، افتتاح پروژه‌های شهرستان‌ها، محله‌های محروم و ... حضور یافت و با مردم گفتگو کرد.

در این دیدار رئیسی، پای درد و دل مردم نشست و با جمع‌آوری نامه‌های مردمی به آن‌ها اطمینان داد که تک به تک آن‌ها را بررسی و به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده، مردم استان اردبیل از سفر رئیس‌جمهور رضایت قابل توجهی دارند و حضور دولت را در استان مایه مباهات و دلگرمی می‌دانند.

ادامه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور و وزرای دولت سیزدهم همچنان با استقبال مثبت چهره‌های سیاسی همراه شد، چرا که طبق آمار مشخص شده سفر‌های بدون تشریفات و بدون سر‌ و‌ صدای رئیس‌جمهور و حضور در جامعه و به‌ویژه استان‌ها، در پاسخ به نیاز مردم و اقدامی خوب و مؤثر در احیای امید در جامعه است.

انجام این اقدامات می‌تواند این پیام را داشته باشد که دولت به همراه وزرا، هم از پایین به بالا و هم از بالا به پایین مسیر اصلاح امور و رسیدگی به مشکلات مردم را دنبال می‌کنند.

بدون شک از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر آشنایی مستقیم و بی‌واسطه با مشکلات مردم که یکی از علل محبوبیت رئیس‌جمهور عنوان شده، به طوری که موضوع سفر‌های هفتگی هیئت دولت با اولویت استان‌های محروم و دیدار رودررو با مردم بوده و مهم‌ترین نتیجه این سفر‌ها امید و اعتمادی است که مردم در دیدار مستقیم با رئیس‌جمهور خود به دست می‌آورند.

این طور که به نظر می‌رسد، سفرهای استانی رئیس‌جمهور، هم از بُعد روانی و هم از دیدگاه جامعه‌شناختی، میزان اعتماد مردم به مسئول یا مسئولانی که به‌صورت مستقیم و نزدیک در‌جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرند، را افزایش داده و این مهم نشانه خوبی است.

پیگیری اجرای طرح‌های اقتصادی و راه‌سازی؛ مهم‌ترین خواسته اردبیلی‌ها

استان مرزی اردبیل از قطب‌های کشاورزی و گردشگری کشور است، اما با وجود این در طول سال‌های گذشته به توسعه مطلوب دست نیافته. محرومیت در زیرساخت‌ها، نبود توسعه صنعتی، بیکاری و مهاجرت جمعیت شهرها و روستاها از مشکلاتی است که گریبانگیر این استان شده.

سرانه درآمد در این استان تقریبا حدود نصف میانگین کشوری است، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیل تقریبا صفر و سرمایه‌گذاری داخلی هم بسیار اندک بوده و واحدهای صنعتی موجود یا راکد هستند یا با حداقل ظرفیت اشتغال و تولید کار می‌کنند.

رئیس جمهور در ابتدای سفر استانی خود به اردبیل، از شرکت کشت و صنعت و دام‌پروری مغان، بازدید کرد و در‌جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال‌زایی مجموعه کشت و صنعت مغان، دولت را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند.

امید است در سفر رئیس‌جمهوری مشکلات استان به‌صورت ریشه‌ای بررسی و راه‌حل‌های عملی برای کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه شود.

انتهای پیام
captcha