پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا را بشناسید + فیلم
کد خبر: 4005346
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا را بشناسید + فیلم

امروزه با توجه به حجم گسترده اطلاعات در فضای مجازی باید به شناخت درستی از پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا دست پیدا کنیم تا بتوانیم پیام‌های دریافتی را به‌درستی دسته‌بندی کنیم.

ارسالی// پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا را بشناسید + فیلم

به گزارش ایکنا، ما روزانه حجم زیادی از اطلاعات را در بستر‌های اطلاعاتی و به عناوین مختلف دریافت می‌کنیم. برای اینکه درک درستی از اطلاعات داشته باشیم در مرحله اول لازم است حجم محتوای دریافتی را کنترل کنیم؛ در غیر این صورت هیچ زمانی برای درک، پردازش و ذخیره اطلاعات در ذهنمان باقی نمی‌ماند و محتوای دریافتی را با همان سرعت فراموش می‌کنیم.
 
در مرحله دوم باید شناخت درستی از پلتفرم‌های مختلف انتشار محتوا داشته باشیم تا بتوانیم پیام‌های دریافتی را به‌درستی دسته‌بندی کنیم. اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی غیرتخصصی اغلب توسط کاربران و صرفاً باهدف سرگرمی و تفریح تولید می‌شوند؛ در نتیجه نباید به‌عنوان خبر به آن‌ها توجه کنید.
 
فضای توییتر شاید کمی نخبگانی‌تر و رسمی‌تر محسوب شود و برای اطلاع سریع از اخبار مناسب باشد، اما محتوای موجود در این بستر هم اغلب با قضاوت و برداشت‌های شخصی افراد همراه است. یادتان باشد که برای دریافت اطلاعات رسمی و علمی باید سایت‌ها یا صفحات تأیید شده، خبرگزاری معتبر، روزنامه‌ها یا مجلات تخصصی را دنبال کنید.
 
در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.
 
انتهای پیام
captcha