نیروی انتظامی زینت حکومت و عزت دین است
کد خبر: 4003762
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
امام‌جمعه خرم‌آباد:

نیروی انتظامی زینت حکومت و عزت دین است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی زینت حکومت و عزت دین است، گفت: نیروی انتظامی باید با هنجارشکنان با اقتدار عمل کند و اقتدار به‌معنای خشونت نیست بلکه برخورد قاطع است.

نیروی انتظامی زینت حکومت و عزت دین استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، ۱۸ مهرماه در دیدار با جمعی از پرسنل نیروی انتظامی لرستان با تبریک هفته ناجا، اظهار کرد: نیروهای مسلح نظام اسلامی ایران لشکریان و جنود الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته ناجا تقدیر و نگاهی به فعالیت‌های متنوع این لشکر الهی است، افزود: تنوع و فعالیت‌های نیروی انتظامی منحصر به‌فرد است و در بقیه نیروهای مسلح تنوع وظایف به اندازه نیروی انتظامی وجود ندارد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در مرزها با ایجاد پاسگاه‌های مرزبانی، ایجاد نظم، کنترل ترافیک، حفظ اماکن و جاهای حساس فعالیت دارد، اضافه کرد: به یک معنا نیروی انتظامی هم در بیابان هم در خیابان فعالیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه برای حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در محله‌های مختلف نیروی انتظامی به درستی به وظیفه خود عمل می‌کند، ادامه داد: در مبارزه با افراد شرور، قاچاقچیان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت نیروی انتظامی حضور فعال دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برخی وظایف را در استان با دستگاه فضایی، راهداری و دستگاه‌های فرهنگی به‌طور مشترک انجام می‌دهد، اضافه کرد: برخی وظایف نیروی انتظامی با سازمان‌های دیگر پیوند پیدا می‌کند که در این راستا دستگاه‌ها باید هم‌‌افزایی بیشتری داشته باشند.

شاهرخی کار نیروی انتظامی را جان را در دست گرفتن برای رسیدن به امنیت پایدار دانست و با اشاره به اینکه امنیت نعمت درجه یک کشور و اصولی‌ترین نیاز بشر است، افزود: پیشرفت در تمام عرصه‌ها وابسته به امنیت است و نیروی انتظامی در این راستا وظیفه خود را به‌درستی انجام می‌دهد و مردم نیز قدردان زحمات ناجا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه برای عمق‌بخشی به امنیت در سطح استان و سطح ملی باید هم‌افزایی دستگاه‌ها با نیروی انتظامی بیشتر شود، گفت: به فرموده امام راحل(ره) نیروی انتظامی با مردم با مهربانی و با هنجارشکنان با اقتدار عمل کند کمااینکه اقتدار به معنای خشونت نیست بلکه به‌معنای برخورد قاطع است.

وی گفت: در بیانی از مولای متقیان آمده است که نیروهای نظامی و انتظامی قلعه مردم هستند و این امر نشان از اهمیت نیروی انتظامی است کمااینکه هیچ ملتی به عزت و شرافت و افتخار نمی‌رسد مگر نیروی نظامی مقتدر داشته باشد تا امنیت پایدار آن را تأمین کند.

شاهرخی نیروی انتظامی را زینت حکومت و عزت دین دانست و بیان کرد: سرافرازی ملت ما به سبب نیروهای مسلح است که به سلاح ایمان مسلح بودند و با جهاد خودکفایی توانسته‌اند نیازهای خود را تأمین کنند.

شاهرخی بر لزوم تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی لرستان تأکید کرد و گفت: طی نامه‌ای به وزیر کشور بر لزوم ارتقای جایگاه نیروی انتظامی لرستان تأکید شده است کمااینکه برخی چالش‌ها و نیازمندی‌های نیروی انتظامی باید از طریق استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حل شود.

انتهای پیام
captcha