ارومیه پس از ۱۱ هفته به رنگ نارنجی درآمد
کد خبر: 4003122
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

ارومیه پس از ۱۱ هفته به رنگ نارنجی درآمد

ارومیه که از آخر تیر امسال وضعیت قرمز کرونایی داشت، سرانجام بعد از ۱۱ هفته، امروز، ۱۶ مهر به رنگ نارنجی درآمد.

ارومیه پس از ۱۱ هفته به رنگ نارنجی درآمدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اغلب شهرستان‌های استان و ارومیه که از چند ماه پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و روزهای سیاهی را سپری می‌کرد، امروز، ۱۶ مهرماه طبق اعلام وزارت بهداشت از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق این گزارش در حال حاضر، فقط دو شهرستان مهاباد و سردشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که کمترین میزان از ابتدای تابستان تاکنون به شمار می‌رود.

ارومیه که از آخر تیر امسال وضعیت قرمز کرونایی داشت، بعد از ۱۱ هفته، وضعیت نارنجی پیدا کرده که البته باید برای بهبود این وضعیت هم، رعایت پروتکل‌ها بیشتر در دستور کار مسئولان و مردم باشد.

همچنین طبق آخرین برآورد صورت گرفته، شهرستان‌های خوی، سلماس، ماکو و چایپاره در شمال آذربایجان غربی و سردشت، بوکان، نقده، تکاب، میاندوآب، پیرانشهر و شاهین‌دژ در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند. علاوه بر آن، سه شهرستان پلدشت، شوط و چالدران نظیر هفته گذشته در شمال استان وضعیت زرد دارند که امید است وضعیت در روزها و هفته‌های آتی نیز بهبود یابد.

یادآور می‌شود که همچنان استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به‌ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

 

انتهای پیام
captcha