مشارکت خادمیاران البرزی در پویش «خادم‌الرضا»
کد خبر: 4002299
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

مشارکت خادمیاران البرزی در پویش «خادم‌الرضا»

دبیر کانون‌های خدمت رضوی البرز از مشارکت خادمیاران استان در پویش خادم‌الرضا خبر داد و گفت: در دهه پایانی ماه صفر مصادف با شهادت امام رضا(ع) برنامه‌های متنوعی به‌صورت سراسری در استان برگزار می‌شود.

مشارکت خادمیاران البرزی در پویش «خادم‌الرضا»

عباس قاضی‌خانی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر مصادف با شهادت امام رضا(ع) برنامه‌های متنوعی به‌صورت سراسری در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها توسط کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران رضوی در مناطق محروم و حاشیه شهرها به نیازمندان برگزار می‌شود ولی در پایان صفر خدمات به‌صورت ویژه ارائه خواهد شد برای همین شعار «همه خادم‌الرضاییم، نجات انسان رسم مسلمانی» برای این دهه انتخاب شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای پویش روضه‌های خانگی در استان، گفت: هر عزادار که مایل به برگزاری روضه خانگی باشد می‌تواند در کانون‌های خدمت رضوی و دبیرخانه استان ثبت‌نام کند و با پیوستن به این پویش، روضه‌های خانگی را در منازل و محلات خود با تعداد محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی البرز تصریح کرد: علاوه بر برگزاری روضه‌های خانگی و محلی خادمیاران رضوی در قالب گروه‌های کوچک چند نفره به بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، مراکز سالمندان، نگهداری کودکان بی‌سرپرست، غسالخانه‌ها مراجعه خواهند کرد تا علاوه بر دید و بازدید روضه کوتاه برگزار می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه برای ایام شهادت امام رضا(ع) 200 نقطه و هیئت را برای عزاداری در استان آماده کرده‌ایم، گفت: در هر شهرستان یک برنامه و در مرکز استان نیز یک برنامه اصلی و محوری به‌عنوان برنامه اصلی آستان قدس و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: «نذر شفا» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد و بر این اساس خادمیاران رضوی در مراکز درمانی و واکسیناسیون حضور پیدا کرده و ماسک و مواد ضدعفونی توزیع می‌کنند، همچنین آنها برای تهیه تجهیزات لازم بیمارستانی برای بیماران کرونایی مانند دستگاه اکسیژن‌ساز و تهیه داروهای مرتبط با کرونا اقدام می‌کنند.

قاضی‌خانی گفت: همچنین خادمیاران در قالب طرح «آقا حساب کرد» به سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها مراجعه کرده و بدهی افراد نیازمند را تسویه می‌کنند و طی پنج روز گذشته بدهی 30 نفر تسویه شده است.

انتهای پیام
captcha