تقدیر از برگزیدگان مسابقه استانی «دلنوشته‌ای به خرمشهر»
کد خبر: 4002023
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

تقدیر از برگزیدگان مسابقه استانی «دلنوشته‌ای به خرمشهر»

برگزیدگان مسابقه استانی دلنوشته‌ای به خرمشهر طی مراسمی با حضور رئیس فرهنگ و ارشاد دشتی و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، امروز 11 مهرماه تقدیر شدند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، طی مراسمی با حضور حمید زارعی، رئیس فرهنگ و ارشاد دشتی و محمد احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی،  امروز، 11 مهرماه از برگزیدگان مسابقه استانی «دل‌نوشته‌ای به خرمشهر» تقدیر  به عمل آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: ایران در عرصه‌های مختلف دارای تاریخ درخشان است که مانند نگینی بر پیشانی کشور می‌درخشد و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از دست بعثی‌های عراقی یکی از آن روزهای مهم و سرنوشت‌ساز است.

زارعی، سوم خرداد روز آزادی خرمشهر را نماد قدرت دانست و اظهار کرد: سوم خرداد نماد قدرت ایرانی و اوج فداکاری و رشادت‌هایی است که با خون هزاران جوان برومند این سرزمین رقم خورد.

وی با بیان اینکه ترویج مناسبت‌های مهم کشور در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند جوانان و نوجوانان را با رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردان و بانوان ایران‌زمین آشنا کند، افزود: فرهنگ و هنر بستری مناسبت برای تاثیرگذاری برنامه‌ها است و موجبات استفاده از ظرفیت‌ها را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی تصریح کرد: مسابقه دلنوشته‌ای به خرمشهر برنامه‌ای فرهنگی و ادبی است که توانست در شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت‌های کرونایی زمینه گسترش حوزه فرهنگ و هنر را بین علاقه‌مندان از طریق فضای مجازی ایجاد کند.

وی ادامه داد: فراخوان مسابقه استانی دلنوشته‌ای به خرمشهر همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر شد که تا پایان مهلت تعیین شده از مجموع ۱۰۴ اثر ارسالی ۶۴ دلنوشته در رده‌ سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۴۰ اثر در بخش بزرگسالان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

زارعی بیان کرد: بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، معرفی و الگوسازی فرهنگ ایثار و شهادت و شناسایی ظرفیت‌های بخش ادبی در رده سنی جوانان و نوجوانان از اهداف برگزاری این مسابقه بود و امید است اجرای این مسابقه باعث معرفی یکی از مناسبت‌های مهم و تاثیرگذار کشور در راستای عزت و افتخار ایران شده باشد.

در ادامه فرخ‌بانو رزمی و فرشته گزدرازی نفرات برگزیده مسابقه دل‌نوشته‌ای به خرمشهر به خوانش آثار خود پرداختند. همچنین رئیس فرهنگ و ارشاد دشتی نیز در پایان آیین با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی از مریم فقیه، فاطمه تیموری و مجتبی صفری به‌عنوان نفرات برگزیده بخش سنی 12 تا 18 و فرخ‌بانو رزمی، فرشته گزدرازی، فریبا آذری و خداداد رضایی در بخش 18 سال به بالای مسابقه تقدیر به عمل آورد.

مسابقه استانی دلنوشته‌ای به خرمشهر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و باشگاه کتابخوانی یار مهربان دبستان غیردولتی قلم خورموج به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

ارسالی/ برگزیدگان مسابقه استانی

ارسالی/ برگزیدگان مسابقه استانی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha