2967 ناشنوای اردبیل از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند
کد خبر: 4001738
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

2967 ناشنوای اردبیل از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

مدیرکل اداره بهزیستی استان اردبیل، گفت: در استان اردبیل، حدود ۵ هزار نفر کم‌شنوا و ناشنوا وجود دارد که از این تعداد ۲۹۶۷ نفر از خدمات مختلف بهزیستی بهره‌مند هستند.

رضازاده// 2937 ناشنوای اردبیل از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستندبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل اداره بهزیستی استان اردبیل، دهم مهرماه، در مراسم تجلیل از ناشنوایان نخبه اردبیلی، اظهار کرد: در استان اردبیل، حدود ۵ هزار نفر کم‌شنوا و ناشنوا وجود دارد که از این تعداد ۲۹۶۷ نفر از خدمات مختلف بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی افزود: در این امر سه مرکز توانبخشی خانواده و کودک دارای اختلالات ناشنوایی در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و خلخال فعالیت دارند.

مدیرکل اداره بهزیستی استان اردبیل، ادامه داد: زبان اشاره بایستی به صورت صحیح از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما استفاده و گسترش یابد که بهزیستی کشور با هماهنگی صدا و سیما در این امر به منظور بهره‌مندی ناشنوایان از برنامه‌های مختلف از رابط ناشنوایان استفاده می‌گردد.

ستاری بیان کرد: کلیه خدمات بهزیستی برای معلولین و ناشنوایان با رویکرد توانمندسازی ارائه می‌گردد که از جمله می‌توان به پرداخت هزینه‌های دانشجویی، خدمات  توان‌بخشی، مسکن و تسهیلات اشتغال‌زایی و بیمه‌ای و سایر خدمات مختلف حمایتی و تخصصی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha