اجرای پویش «هر خانه یک هیئت قرآنی» در اردبیل + فیلم
کد خبر: 4000614
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

اجرای پویش «هر خانه یک هیئت قرآنی» در اردبیل + فیلم

در ایام محرم و صفر سال جاری به دلیل برخی محدودیت‌ها دسته‌های عزاداری و مراسم سنتی سوگواری در استان اردبیل برگزار نشد اما کمپین «هرخانه یک هیئت قرآنی» یکی از ابتکارات جالب قرآنیان استان در این ایام بود.

اجرای پویش «هر خانه یک هیئت قرآنی» در اردبیل + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، در بدو آغاز موج دوم بیماری کرونا در سطح کشور ستادهای مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی با تشکیل جلساتی، برگزاری مراسم سوگواری سنتی استان اردبیل مانند نخل گردانی، اطعام، دسته‌گردانی، و … را ممنوع کردند، زیرا امکان شیوع بیشتر بیماری کرونا در جمع‌های مردمی می‌توانست افزایش یافته و شرایط را در آستانه پاییز نامناسب سازد.

مردم در کنار برگزاری مراسم سوگواری به شیوه‌های جایگزین و با استفاده از ابتکارات جالب، دست به پویش بزرگ سیاه پوش کردن خانه‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌های استان زدند که توانست در فضا‌سازی محیطی ایام عزاداری حسینی مؤثر باشد.

تصمیم مردم خوش ذوق استان اردبیل

ماجرا از آنجا شروع شد که پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حمایت از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، در سطح استان اردبیل ابتدا نماینده ولی فقیه در استان و سپس سایر ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها خواستار توجه بیشتر مردم به مصوبات ستاد کرونا شدند اما از سوی دیگر این نکته را نیز یادآوری کردند که می‌توان با ابتکارات ویژه، فضای استان را در خور شأن محرم و صفر کرد.

مردم خوش ذوق و متدین استان اردبیل نیز که همواره پیشگام ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) هستند، این فرصت را غنیمت شمرده و پویش «هر خانه یک هیئت قرآنی» را راه اندازی کردند تا هر کس حتی با داشتن نیم متر پارچه سیاه و آویختن آن از سر درب خانه ویا روضه‌های خانگی در عزاداری و فضاسازی این ایام شریک باشد.

این پوش به سرعت در فضای مجازی مورد توجه مردم قرار گرفت، نماز جمعه هفته گذشته که در برخی شهرهای استان برگزار شد نیز به رسانه‌ای شدن ضرورت فضاسازی شهری در ایام عزای حسینی تاکید کردند و در نتیجه این روزها مردم استان در راستای سیاه پوش کردن فضای شهری با شهرداری و دیگر ارگان‌های ذیربط همراه شده‌اند تا بار دیگر اتحاد خوبی حول محور امام حسین(ع) و واقعه کربلا شکل گیرد.

انتهای پیام
captcha