همایش بین‌المللی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 4000483
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

همایش بین‌المللی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: همایش بین‌المللی اربعین حسینی با حضور اندیشمندان، نخبگان مذهبی، روحانیون، استادان دانشگاه، دانشجویان و مداحان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

همایش بین‌المللی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، چهارم مهرماه، در همایش بین المللی اربعین حسینی که در سالن شهید خودسیانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: اولین همایش بین المللی اربعین و دومین همایش ملی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی شده بود که امروز با حضور نخبگان علمی و مذهبی، روحانیون و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی افزود:سال گذشته همایش ملی اربعین در این دانشگاه برگزار شد و بخاطر استقبال از این همایش به فکر برگزاری بین المللی این همایش افتادیم و دانشگاه محقق اردبیلی این افتخار را دارد که با همکاری دانشگاه‌های دیگر استان این همایش برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از این همایش زنده نگه داشتن جایگاه رفیع اربعین حسینی و حفظ ارزش‌های دینی است چرا که اعتقاد داریم ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: مسیر حسین سخاوتمندترین مسیر برای رسیدن به کمال انسانی است و هر جا مجلس حسین است آنجا زیر قبه امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام حسنی، با اشاره به برگزاری پویش مذهبی در دانشگاه‌ها افزود: نهاد رهبری دانشگاه‌ها یک پویش مذهبی بنام پویش در بهشت در دانشگاه‌های سراسر کشور راه اندازی کرده تا دانشجویان و استادان از این پویش بصورت مجازی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این پویش در هشت محور اساسی از جمله مسابقه حفظ و مفاهیم آیات مبارکه قرآن کریم، شرکت در دوره آموزش‌های مجازی، مسابقه قرآنی ترجمه نمایشنامه‌ای با عنوان «طنین وحی»، مسابقه عهدنامه حضرت امیر (ع) خطاب به مالک اشتر با عنوان «منشور حکومت علوی»، رزمایش مواسات ۱۴۰۰، مسابقه رمان، داستان و کتابخوانی، تولیدات رسانه ای، صوتی-تصویری و فعالیت‌های مکمل کلاس‌های معارف بصورت مجازی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، بیان کرد: ایده برگزاری این همایش ملی و بین المللی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مطرح شد و ما نیز به صورت همه جانبه از این ایده حمایت کردیم.

انتهای پیام
captcha