همایش بین‌المللی «یگانگی و بیگانگی اندیشه عرفانی مولانا» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4003950
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

همایش بین‌المللی «یگانگی و بیگانگی اندیشه عرفانی مولانا» در اردبیل برگزار شد

چهارمین همایش بین‌المللی «یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا»، با حضور اساتید برجسته و نخبگان علمی و دینی در اردبیل برگزار شد.

رضازاده// همایش بین‌المللی یگانگی و بیگانگی اندیشه عرفانی مولانا در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، چهارمین همایش بین‌المللی «یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا»، با حضور اساتید برجسته و نخبگان علمی و دینی، در محل دانشگاه محقق اردبیلی، برگزار شد.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، 19 مهرماه، ضمن اعلام این مطلب در اردبیل، اظهار کرد: همگان کم و بیش شخصیت مولانا را می‌شناسند و شناختی در بین همه وجود دارد، در حالی که شناخت از مولانا  نباید فقط در حد معنای لغوی باشد، بلکه بایستی از اشعار گران‌سنگ این شاعر بهره‌مندی بالاتری داشت.

وی بیان کرد: بهترین معنا و مفهومی که از عرفان می‌توان ارائه کرد همان مفهومی است که شفیعی کدکنی آن را به معنای نگاه جمال شناسانه دین و زندگی دانسته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ادامه داد: معرفت‌شناسی مولانا امری بسیار موثر و حائز اهمیت بوده و برگزاری این همایش بی‌شک راهکاری مهم و اساسی برای معرفی بیشتر اندیشه‌های مولانا و ترویج و تشویق دانشجویان در این زمینه است.

حبیبی، تصریح کرد: انتظار می‌رود با تلاش‌های انجام یافته، برگزاری این گونه همایش‌ها تداوم داشته باشد تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

در ادامه، رامین محرمی، دبیر همایش بین‌المللی مولانا، گفت: برنامه‌ریزی در راستای برگزاری این همایش از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور بیش از ۱۰۰ مقاله از دانشگاه‌های مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از داوری ۸۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha