ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در اردبیل آغاز شد
کد خبر: 3999949
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در اردبیل آغاز شد

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان توسط سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.

ثبتنام دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در اردبیل آغاز شدابراهیم عزیززاده، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی، هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اهمیت گسترش فرهنگ گفتگو در میان قشر دانشجو، افزود: فرهنگ مناظره و گفتگو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت بوده و دانشجویان بایستی بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند.

عزیززاده، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، توسعه فرهنگ نقد و گفتگو، ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان، آموزش و ارتقای تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، تقویت حس پژوهش و پرسشگری و همچنین تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل، یادآور شد: این مسابقات در قالب گروه‌های رقابت کننده دو تا چهار نفره برگزار خواهد شد که گروه‌ها در مقابل هم در مقام موافقت یا مخالفت با یک گزاره به بحث و گفتگو می‌پردازند و در نهایت تیم برتر هر مسابقه، به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

وی اظهار کرد: فراخوان ثبت نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از یکم مهرماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های استان اردبیل آغاز شده و دانشجویان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند در سایت roytab.ir/monazereh۱۰ اقدام به ثبت نام کنند.

گفتنی است؛ دانشجویان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل به شماره ۰۴۵۳۳۵۱۰۵۰۰ تماس حاصل فرمایند و یا به کانال ارتباطی @sdardabil و @mdard۱۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha