عضویت ایران در سازمان شانگهای؛ ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا
کد خبر: 3999790
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
امام‌جمعه زنجان:

عضویت ایران در سازمان شانگهای؛ ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه عضویت در سازمان شانگهای برای ایران موفقیت بزرگی بود، گفت: این سازمان با اتحادی که ایجاد کرد به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده‌ و می‌تواند در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد.

عضویت ایران در سازمان شانگهای؛ ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، دوم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی با تمام اقتدار در دنیا ایستاده است. قبل از انقلاب بسیاری از خاک کشور به بیگانگان واگذار شد اما این افتخار انقلاب است که هشت سال در برابر دشمن ایستادند، اما یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه شهدای زیادی پای این انقلاب جان خود را فدا کردند، افزود: انقلاب در برابر مقاومت هزینه داده است اما تسلیم در برابر دشمن هزینه بسیار زیادی نسبت به مقاومت دارد. نتیجه مقاومت، عزت و سربلندی و اقتدار است که در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است. امیر المومنین(ع) بر مقاومت تأکید کرد و فرمود: کسی که مقاومت نکند ذلیل می‌شود و عزت آن زیر چکمه‌های دشمن از بین می‌رود.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، یادآور شد: نیروی انسانی بالاترین سرمایه یک ملت است اگر این نیرو صاحب دانش و علم باشد آن کشور صاحب بزرگترین سرمایه خواهد بود. تربیت نسل دانشمندان نتیجه سرمایه‌گذاری جامعه و خانواده‌ها است. جوانان سرمایه‌های بزرگ جامعه هستند و باید برای توسعه جامعه از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز به دلیل شرایط کرونا مراسم اربعین متفاوت‌ خواهد بود، اظهار کرد: امسال هم نتوانستیم در پیادهروی اربعین حضور داشته باشیم، چراکه سلامت مهمترین موضوعی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه شد. ان‌شاءالله سال آینده زنجیره انتقال کرونا کاملا قطع شود و بتوانیم در پیاده‌روی اربعین شرکت کنیم.

خاتمی با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی در گذشته برای عضویت ایران در این سازمان شده بود که این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود. عضویت ایران در این سازمان اهمیت زیادی برای کشور دارد. در حدود ۴۳ درصد جمعیت دنیا تحت سازمان منطقه‌ای شانگهای است. همچنین ۲۵ درصد ذخایر نفت و گاز و ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم نیز در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عضویت در این سازمان برای ایران موفقیت بزرگی بود، اظهار کرد: این سازمان با اتحادی که ایجاد کرد به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده‌ و در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا می‌تواند بایستد.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به مصوبه مجلس برای کاهش بروکراسی‌های اداری در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: براساس این مصوبه بروکراسی‌های اداری برای سرمایه‌گذاران به مدت سه ماه کاهش یافت و این اقدام مجلس قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha