برنامه‌های فرهنگی اردبیل نیازمند توسعه‌ و گسترش‌سازی است
کد خبر: 3999027
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

برنامه‌های فرهنگی اردبیل نیازمند توسعه‌ و گسترش‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: درصدد ارتقای مشارکت‌ها برای احداث و تجهیز کتابخانه‌ها هستیم تا بتوانیم در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی به جایگاه مورد انتظار دست یابیم.

رضازاده//برنامه‌های فرهنگی اردبیل نیازمند توسعه‌ و گسترش‌سازی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، 30 شهریورماه، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های استان در الویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند تا بتوانیم به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی اجرای این پروژه‌ها را تسریع بخشیم.

وی بیان کرد: اهمیت کتاب‌خوانی در استان اردبیل به‌عنوان یکی از عوامل مهم در انتقال تجربیات حائز اهمیت است و باید تمام سعی و تلاش ما به ایجاد رغبت برای بردن نسل جوان و امروزی به سمت این فرهنگ باشد تا بتوانیم میزان مطالعه را در استان به صورت قابل توجهی ارتقا دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اقدامات انجام یافته در این زمینه میزان مطالعه در استان اردبیل و کشور را افزایش داده و فرهنگ‌سازی در این زمینه توانسته نتایج مورد قبول و مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

ندایی تصریح کرد: کتابخانه‌ها از محل شهرداری نیاز به 0.5 درصد اعتبار دارند که در این زمینه بایستی پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات ملی به شهرداری‌ها برای واریز به کتابخانه‌ها انجام یابد.

وی با اشاره به مشارکت خیران در این زمینه نیز، بیان کرد: درصدد ارتقای مشارکت‌ها برای احداث و تجهیز کتابخانه‌ها هستیم تا بتوانیم در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی به جایگاه مورد انتظار دست یابیم.

در ادامه پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، نیز اظهار کرد: از اسفندماه سال 98 به دلیل شیوع کرونا بیشتر کتابخانه‌ها فعالیت خود را مجازی کردند که از نخست امسال تاکنون 99 نشست کتاب‌خوان، 17 نقد و رونمایی، 13 نشست کتاب‌خوان تخصصی و 5 نمایشگاه آنلاین کتاب برگزار شده است.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه‌هایی همچون محفل ادبی شمس عطار با همکاری و حضور شعرا و نوحه‌خوانان در دستور کار قرار گرفته که هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha