18 بقعه متبرکه البرز؛ میزبان مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 3998317
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

18 بقعه متبرکه البرز؛ میزبان مراسم اربعین حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه البرز از برگزاری مراسم ویژه اربعین در 18 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: مراسم محوری در امامزادگان طاهر، محمد و حسن(ع) کرج برگزار خواهد شد.

18 بقعه متبرکه البرز؛ میزبان مراسم اربعین حسینی

حجت‌الاسلام عباس مسعودی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‎کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی و ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در 18 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: مراسم محوری در امامزادگان طاهر، محمد و حسن(ع) کرج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم‌ شامل سخنرانی پیرامون اهداف نهضت امام حسین(ع)، لزوم تبیین و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب، عزاداری، مداحی و پاسخگویی به سؤالات مردم است، افزود: در حال حاضر تمام امامزادگان واجب‌التعظیم استان آماده پذیرایی از زائران هستند و تلاش می‌کنیم که خدمتی هر چند کوچک به خیل مشتاقان سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) داشته باشیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام و به‌ویژه کشورهای زورگوی غربی نمی‌خواهند اخبار مراسم باشکوه اربعین در جهان منعکس شود، گفت: وظیفه سنگینی بر عهده تک تک شیعیان قرار دارد تا با تمام توان در جهت خنثی‌سازی توطئه دشمنان و نمایش اقتدار شیعیان تلاش کنند.

مسعودی بیان کرد: امروزه گروهک‌های تروریستی و گروهک‌های تکفیری و منحرف با کشورهای استکباری هم‌صدا شده و نمی‌خواهند صدای شیعیان در جهان شنیده شود، به همین دلیل لازم است که تمام شیعیان و عاشقان راستین ولایت، از این فرصت برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‎کل اوقاف و امور خیریه البرز در پایان با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مانند مراسم دهه اول محرم در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محوطه بقاع متبرکه روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شود و ممنوعیت توزیع غذای نذری همچنان پابرجاست.

انتهای پیام
captcha