نقش مهم رسانه‌ها در اقناع جامعه برای آغاز سال‌ تحصیلی جدید
کد خبر: 3997214
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

نقش مهم رسانه‌ها در اقناع جامعه برای آغاز سال‌ تحصیلی جدید

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در صورت مجوز ستاد کرونا، رسانه‌ها در اقناع جامعه و به‌ویژه اولیا دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند.

ارسالی امروز ا رسانه‌ها نقش مهمی در اقناع جامعه برای آغاز سال‌تحصیلی جدید دارندمهدی محمدپور، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: کارشناسان حوزه آموزش و پرورش معتقدند مدرسه و معلم جایگزین ندارد و موافقان بازگشایی مدارس اعتقاد دارند که مدرسه تنها کارکرد آموختن ندارد بلکه مسیر اجتماعی شدن کودک و نوجوان در مدارس شکل می‌گیرد.

وی افزود: تعطیل نشدن آموزش و پرورش و حضور دانش‌آموزان در مدارس حتی به مدت یک ساعت امری اجتناب ناپذیر بوده اما از سوی دیگر، خانواده‌ها از شرایط پیش آمده در کشور به واسطه شیوع کرونا ویروس نگرانند و معتقدند برای فرستادن فرزندانشان به مدارس نیازمند اقناع سازی از سوی آموزش و پرورش هستند.

محمدپور بیان کرد: تحصیل حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو دغدغه این روزهای والدین باتوجه به شیوع گسترده کرونا ویروس بوده که آموزش و پرورش برای رفع این نگرانی‌ها،  تدوین الگوی آموزشی متناسب با شرایط روز جامعه و همچنین اقناع‌سازی والدین با رفع مشکلات زیرساختی در مدارس را در دستور کار قرار داده.

وی ادامه داد: در کنار توجه به مسائل زیرساختی، آموزش و پرورش برای اقناع‌سازی و اطمینان بخشی به دانش‌آموزان، اولیا و مربیان برای تحقق و اجرای الگوی آموزشی اقدام می‌کند و مسئولان آموزش و پرورش به سؤالاتی که پیرامون این موضوع به وجود می‌آید، پاسخ می‌دهند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: معلمان با همراهی خانواده‌ها در ایام کرونا و با بهره‌گیری از انواع روش‌های آموزشی با تمام توان در نظام تعلیم و تربیت نقش داشتند و در کوچ مجدد به سمت آموزش‌های حضوری ممکن است با نگرانی اولیا و دانش‌آموزان به دلیل اضطراب از سلامت مواجه شویم که نیازمند اقناع والدین و دانش‌آموزان است.

وی گفت: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است و رسانه‌ها در اقناع افکار عمومی و اولیا دانش‌آموزان برای بازگشایی احتمالی مدارس نقش بسزایی دارند و بایدکاری کنیم دغدغه خانواده‌ها، فرهنگیان و مسئولان در این باره کاهش پیدا کند.

محمدپور اظهار کرد: تعامل سازنده با صدا و سیمای استان و رسانه‌های محلی برای اقناع اولیا دانش‌آموزان، تبلیغات محیطی و درج محتوا در پایگاه و کانال اطلاع‌رسانی از جمله مهمترین اقدامات روابط عمومی آموزش و پرورش استان برای آماده‌سازی جامعه برای آغاز سال‌ تحصیلی است.

انتهای پیام
captcha