اشتراکات دفاع مقدس با صحنه عاشورا برای ملت ایران اسلامی ملموس می‌شود
کد خبر: 3996984
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

اشتراکات دفاع مقدس با صحنه عاشورا برای ملت ایران اسلامی ملموس می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: تقارن ایام سوگواری امام حسین(ع) با هفته دفاع مقدس از اهم مواردی است که سبب شده تا شباهت و اشتراکات این دو حماسه بیشتر برای مردم و ملت ایران اسلامی قابل لمس باشد.

رضازاده// اشتراکات دفاع مقدس با صحنه عاشورا برای ملت ایران اسلامی ملموس می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلسه شورای راهبردی زنان و دفاع مقدس استان اردبیل در محل موزه دفاع مقدس استان برگزار و در این جلسه هر کدام از مسئولان به نقطه‌نظراتی در ارتباط با عزت و کرامت زنان در دوران دفاع مقدس پرداختند.

مریم حامدی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، 21 شهریورماه، در محل موزه دفاع مقدس اردبیل، اظهار کرد: با توجه به این که مسئله دفاع مقدس مبرا از مسئله عاشورا نبوده، به همین اندازه ارزش حماسه دفاع مقدس نیز بایستی تا ابد زنده نگهداشته شود.

وی بیان کرد: از طرفی تقارن ایام سوگواری امام حسین(ع) با هفته دفاع مقدس از اهم مواردی بوده که سبب شده تا شباهت و اشتراکات این دو حماسه بیشتر برای مردم و ملت ایران اسلامی قابل لمس باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ادامه داد: نیاز است اشتراکات این دو حماسه بزرگ و مهم برای مردم بیشتر ملموس و مشهودتر شود تا بتوانیم این مهم را در بین نسل جوان و امروزی به صورت همه‌جانبه ترویج دهیم.

کرامت زنان را مدیون هشت سال دفاع مقدس هستیم

در ادامه، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، بیان کرد: به برکت دفاع مقدس به موفقیت و پیروزی در تمامی عرصه‌ها رسیدیم که حفظ کرامت زنان از اهم دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بوده و در سایه ایثارگری‌های رزمندگان، شهدا و حماسه دفاع مقدس رقم خورده است.

وی بیان کرد: نیاز است تا الگوهای تربیت یافته مکتب عاشورا در جامعه به همگان معرفی شود، چرا که خانواده‌های شهدا با تأسی از حضرت زینب(س) با صبر و استقامت تربیت‌یافتگان صحنه عاشورا بودند و این مهم بایستی در بین نسل‌های بعدی نیز به یک امر مهم و خطیر تبدیل شود.

تبلیغات برنامه‌های فرهنگی از روزمرگی و تکرار به دور باشد

فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، در ادامه این جلسه گفت: به عنوان یکی از نیازهای مبرم و اساسی بایستی در انجام تبلیغات و کارهای فرهنگی به ویژه حوزه بانوان و دفاع مقدس از تکرار و روزمرگی فاصله گرفته شود و به جای آن با خلاقیت و نوآوری نسبت به حل مشکلات اجتماعی پرداخته شود.

وی بیان کرد: اگر در کارهای فرهنگی، فرهنگ زینبی را در بین بانوان اسلامی ترویج دهیم، بی‌شک شاهد دستیابی به اهداف ارزشمند دفاع مقدس خواهیم بود که بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، گفت: اهمیت حماسه ماندگار دفاع مقدس زمانی مضاعف‌تر می‌شود که شرایط زنان و دختران جامعه را با کشورهای همسایه مقایسه کرده و از لحاظ آسایش و امنیت آنان را در دو کفه ترازو بگذاریم.

انتهای پیام
captcha