30 بقعه متبرکه البرز میزبان عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) می‌شوند
کد خبر: 3996655
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

30 بقعه متبرکه البرز میزبان عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در ۳۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

30 بقعه متبرکه البرز میزبان عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در ۳۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: این مراسم روز پنجم ماه صفر با حضور ذاکرین، مادحین و سخنرانان برتر کشوری و با همکاری هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به پهن‌ کردن سفره حضرت رقیه(س) در بقاع متبرکه البرز اشاره کرد و گفت: پهن‌ کردن سفره حضرت رقیه(س)‌ نشانی از مظلومیت خاندان اباعبدالله‌الحسین(ع) و دوران اسارت است که در این مراسم دختران سه تا هفت سال حضور دارند.

این مسئول توضیح داد: پهن‌ کردن سفره حضرت رقیه(س) ‌یک سنت دیرینه است که سالیان سال در منازل به‌صورت روضه خانگی برگزار می‌شود و امسال این فرصت به‌دست آمد که این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان برگزار شود.

وی در پایان با بیان اینکه همزمان با برگزاری مراسم شهادت حضرت رقیه(س)، از مقام شهدای مدافع حرم با دعوت از دختران کوچک این شهدا نیز تکریم می‌شود، گفت: برگزاری اجتماع ویژه بانوان استان در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) ‌کرج و مراسم چهارپایه‌خوانی در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) از دیگر برنامه‌هاست که مراسم چهارپایه‌خوانی روزهای 21 و 22 ساعت 18 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha