تقدیر از دانش‌ آموزان برگزیده دوره آموزش نماز در دشتی
کد خبر: 3996614
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

تقدیر از دانش‌ آموزان برگزیده دوره آموزش نماز در دشتی

طی مراسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از دانش آموزان برگزیده دوره آموزشی نماز در دشتی تقدیر به عمل آورد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی صبح امروز 20 شهریور در آئینی از برگزیدگان دوره آموزشی نماز تقدیر کرد. 

وی با اشاره به اهمیت نماز گفت: نماز تنها راه ارتباط و سخن با خداوند است که انسان از این طریق می‌تواند در زندگی به سعادت و رستگاری برسد.

زارعی با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی برای دین پذیری فرزندان، بیان کرد: کودکی و نوجوانی دوران مهم و تأثیرگذار در زندگی فردی است که نهادینه‌ کردن احکام دینی و شرعی از این سن ضروری و الزامی است.

وی نقش خانواده‌ها در این موضوع را مهم و کلیدی دانست و اظهار کرد: خانواده‌ها بیشترین نقش در گسترش فرهنگ علوم دینی و قرآنی فرزندان دارند و باید با رفتارهای مناسب زمینه‌ تأثیرگذاری ترویج نماز را که مهم‌ترین وظیفه شرعی آنها است فراهم کنند.

زارعی اهمیت به نماز در سنین کودکی را زمینه‌ای برای رشد فرد دانست و تشریح کرد: اهمیت دادن به نماز باید از سنین کودکی آغاز شود تا علاوه بر بهره‌مندی از آثار برکات معنوی و انس با این فریضه الهی، در آینده زمینه استقبال و توجه به دیگر احکام نیز در فرد بیشتر شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به اینکه در نشست قبلی ستاد اقامه نماز اداره مصوب شده تا پایان سال جاری چندین برنامه فرهنگی و هنری با محوریت نماز برگزار شود، بیان کرد: این اداره از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع نماز حمایت می‌کند.

در پایان آیین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی از یونس اشکانی، یاسین باغبانی، محمدعلی وفایی، محمدرضا خودخروج و زینب دیری پور به عنوان نفرات برگزیده مسابقه دوره آموزشی نماز با اهدا لوح سپاس و هدایای فرهنگی تقدیر به عمل آورد.

دوره آموزشی نماز نخستین برنامه ستاد اقامه نماز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در سال جاری است که با حضور 64 دانش‌آموز عضو پنج باشگاه کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان شهرستان به میزبانی باشگاه یار مهربان طی سه جلسه از طریق فضای مجازی برگزار گشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha