روند کاهشی بستری بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3996405
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

روند کاهشی بستری بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روند تعداد بستری‌های کرونایی آذربایجان شرقی را طی سه روز اخیر ثابت عنوان کرد و گفت: روند صعودی بستری‌های هفته‌های قبل متوقف شده است و ورود به روند کاهشی طی هفته آینده دور از انتظار نیست.

روند افزایش بستری بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها در استان بالا بوده و از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در حال عبور از پیک پنجم کرونا است و آمار بستری‌ها نیز کاهش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی بستری هستند، گفت: متاسفانه تست کرونای ۲۸۴ نفر از این تعداد طی شبانه‌روز گذشته مثبت اعلام شده و با شرایط نامناسب جسمانی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

درستی، تعدادی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در آذربایجان‌شرقی را ۱۹ نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار نسبت به روزهای گذشته و اوایل هفته قبل کاهش نسبی داشته است اما با این حال این تعداد فوتی نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روند تعداد بستری‌های کرونایی استان را طی سه روز اخیر ثابت عنوان کرد و افزود: روند صعودی بستریهای هفته‌های قبل متوقف شده است و ورود به روند کاهشی طی هفته آینده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آذربایجان‌شرقی در پیک پنجم کرونا قرار دارد، ابراز امیدواری کرد این وضعیت طی روزهای آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرها و روستاهای استان تغییر یابد و آمارهای مربوط به فوتی، بستری‌ها و افراد مثبت کرونایی رو به کاهش بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش واکسیناسیون کرونا در استان هستیم، افزود: روزانه ۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه می‌شوند و سرعت این کار افزایش یافته است.

درستی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی از نظر واکسن کرونا نداریم، ادامه داد: از سه روز گذشته به شکل انبوه و به حد کافی واکسن کرونا تحویل گرفته‌ایم و در مراکز مختلف تزریق در استان واکسیناسیون انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه واکسیناسیون کرونایی تنها راهکار کنونی برای کنترل بیماری است، گفت: روزانه حدود ۷۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و این روند مطلوب همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: از امروز جمعه ۱۹ شهریور ماه، در شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشاه تا گروه سنی متولدین ۱۳۶۵، واجد شرایط تزریق واکسن کرونا خواهند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: واکسن‌های موجود در مراکز سلامت و تجمیعی شامل سینوفارم و برکت برای نوبت‌های اول و دوم، آسترازنیکا برای نوبت دوم و جایگزین نوبت دوم اسپوتنیک وی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha