آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران
کد خبر: 3996354
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز طلاب خواهر ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ نقطه کشور سال تحصیلی جدید را به صورت مجازی آغاز کردند. 

ارسل// آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهرانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور امروز 18 شهریور در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: امروز ۲۸ نقطه کشورمان در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهر سال تحصیلی جدید خود را به صورت مجازی آغاز کردند و از مسئولان مربوطه متشکریم که تحصیل طلاب به حاشیه نرفت.

وی بیان کرد: وضعیت پذیرش‌های هدفمند در حوزه بهتر شده و امسال درصد جذب طلاب نسبت به سال گذشته در مجموعه سطوح، ۳۳ درصد رشد داشته است. این میزان نسبت به سال ۹۸ قریب با ۹۷ درصد رشد داشته و این کاشف از آن است که نهضت اندیشه‌ورز در حوزه و مراکز درحال افزونی است‌.

بهجت‌پور ابراز کرد: استقبال از حوزه روز به روز بیشتر شده و اشتیاق به تحصیل در آن نیز روبه فزونی و حوزه درحال رشد است. همچنین طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی حائز رتبه‌های برتر در کنار برادران حوزوی شدند و حتی گاهی بالاتر از آنان درخشیدند.

وی افزود: حوزه به سمت توسعه در سطوح سه و چهار پیش رفته است به طوری که مجموعه محل رشته‌های حوزه به ۶۵۵ محل ارتقا یافته و این جدای از مجموعه جامعه الزهرا(س) است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در بخش مراکز بودجه ۳۰۰ درصد وضعیت مدارس ارتقا یافته و در استان‌ها ۱۳۰ درصد با تدبیر مجموعه مدیریت میزان بودجه رشد کرد تا برنامه ۵ساله به جلو حرکت کند.

وی ابراز کرد: دوسال گذشته سامانه مدرس را قرار دادیم و کلاس‌ها حضوری و مجازی برگزار شد. از فرصت فضای مجازی استفاده می کنیم تا بتوانیم برخی دروس را مجازی و برخی دیگر را حضوری در مدرسه ارائه کنیم.

بهجت‌پور عنوان کرد: از طلاب بالای ۱۸ سال خواهش داریم به واکسیناسیون جد عمل کنند و طبق برنامه‌ریزی ما واکسیناسیون اول آبان به اتمام می‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: امیدواریم در شرایطی که نظام تصمیم بگیرد به سمت آموزش حضوری پیش رویم و حوزه در آغاز آموزش حضوری دروس به شایستگی پیشقدم باشد.

انتهای پیام
captcha