اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حمایت از پیشران‌ها در اردبیل
کد خبر: 3995558
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حمایت از پیشران‌ها در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: حمایت از پیشران‌ها، نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل است.

رضازاده// اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حمایت از پیشران‌ها در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، 14 شهریورماه، در دیدار با مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل، اظهار کرد: در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی اقدامات مهمی برای شناسایی، توانمندسازی، آموزش و اتصال متقاضیان به بازار کار در استان صورت گرفته که امیدواریم با تداوم آن‌ها شاهد کارآفرینی مناسب در این عرصه باشیم.

وی بیان کرد: در این طرح بیش از 3 هزار و 200 نفر از استان اردبیل ثبت‌نام کرده بودند که بعد از غربال‌گری 2 هزار و 900 نفر ثبت نهایی شدند.

اوچی‌اردبیلی، حمایت از پیشران‌ها را نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی عنوان و تصریح کرد: این طرح بر خلاف طرح‌های اشتغال‌زایی گذشته که با اعطای تسهیلات بی‌برنامه، فرد بیکار را به فرد بیکار بدهکار تبدیل می‌کرد سعی دارد با حمایت از پیشران‌ها زمینه اشتغال متقاضیان و درآمد پایدار خانواده‌ها را فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، بر بهره‌گیری از ظرفیت خیرین اشتغال برای کارآفرینی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی برای کمک به کاهش نرخ بیکاری جامعه به سمت آموزش‌های مهارتی سوق پیدا کرده ‌است.

اوچی‌اردبیلی از اجرای مراحل اتمام مراحل راه‌اندازی خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی در استان خبر داد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تمام تلاش خود را برای توسعه استان و رفع نیازهای آن به کار گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح‌های ملی توسعه مشاغل خانگی و سرباز ماهر در استان ادامه داد: جهاد دانشگاهی مثل سال‌های گذشته سعی دارد با اجرای بهینه این طرح‌ها، به حُسن اعتماد مسئولان استان بهترین پاسخ را ارائه کند.

اوچی‌اردبیلی در پایان از آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری با اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در راستای ایجاد کسب و کارهای جدید و توانمندسازی نیروی انسانی استان خبر داد.

در این دیدار، بهروز رحیم‌زاده، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل، ضمن ابراز رضایت‌مندی از روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، گفت: جهاد دانشگاهی با سبقه و تجارب ارزنده خود، اهتمام ویژه‌ای در اجرای این طرح داشته و با استعدادسنجی 900 نفر از متقاضیان و ارائه آموزش و مشاوره‌های عمومی، تخصصی و مهارتی، زمینه اتصال به کار عده زیادی از آنان را در فاز دوم فراهم کرده در حالی که این اتصال در فاز سوم طرح قرار دارد.

وی افزود: از سال گذشته که اجرای این طرح به کارفرمایی اداره کل کار در استان آغاز شده و شاهد تلاش همه‌جانبه جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح هستیم که این تلاش صادقانه ستودنی و به یقین نتایج خوبی در عرصه کارآفرینی استان رقم خواهد زد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه تمام فعالیت‌های اقتصادی باید دارای ارزش افزوده باشد، افزود: بایستی با فاصله گرفتن از روزمرگی و جهت مساعدت به مردم برای داشتن کسب و کار مناسب و رفاه اجتماعی به سراغ آن‌ها رفته و منتظر مراجعه آنان به ادارات نباشیم.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل، به آمادگی این اداره کل برای همکاری با جهاد دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیتی بوده که می‌تواند دست ما را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و اشتغال‌زایی بگیرد.

رحیم‌زاده به استفاده بهینه از منابع برای ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان و تعامل و همکاری بین نهادها تأکید و خاطرنشان کرد: با اینکه منابع اختصاصی برای این امور محدود است اما با مدیریت مناسب می‌توان بهترین نتایج را با آن رقم زد.

انتهای پیام
captcha