اجرای طرح قرآنی «شمیم حسینی» در روستاهای البرز
کد خبر: 3995260
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

اجرای طرح قرآنی «شمیم حسینی» در روستاهای البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای طرح «شمیم حسینی» در مساجد و امکان مذهبی روستاهای استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

اجرای طرح قرآنی «شمیم حسینی» در روستاهای البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: مساجد و اماکن متبرکه البرز پس از اعلام بازگشایی از سوی ستاد ملی کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: برگزاری عزاداری در فضای باز، ضدعفونی‌ کردن مساجد، توزیع ماسک میان عزاداران و نظارت بر توزیع نذری‌ها از جمله اقدامات مساجد و اماکن متبرکه در ایام عزاداری سالار شهیدان بود.

این مسئول با بیان اینکه هزینه‌های جاری، حفظ و نگهداری این اماکن از طریق کمک‌های مردمی و موقوفه‌های مساجد و اماکن مذهبی تأمین می‌شود، گفت: نوسازی اماکن مذهبی بیشتر از طریق خیران مسجدساز و مسجدیار صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه در برخی از مساجد شهرستان‌ها، تعاونی‌ها و خیریه‌هایی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است، افزود: مساجد همواره مهم‌ترین مراکز در زمینه موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند و تنها کارکرد مذهبی ندارند و اگر این حرکت‌ها مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد، نتایج مؤثری در پی خواهد داشت.

دشتکی در ادامه به اجرای طرح شمیم حسینی در مساجد و امکان مقدس روستاهای البرز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان، مساجد و هیئت‌های مذهبی و تقویت پیوند بین آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با محوریت بصیرت‌افزایی، ترویج فرهنگ دینی و حمایت و پشتیبانی از مکان مذهبی اجرایی می‌شود، گفت: اجرای آن تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha