راه‌اندازی ۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی
کد خبر: 3994996
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

راه‌اندازی ۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی

رئیس بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارتش در ارومیه گفت: با درخواست ستاد کرونای استان ارتش یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون را در چهار ایستگاه راه‌اندازی کرده است که در دو ماه گذشته روزانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دُز واکسن کرونا در این مراکز ترزیق می‌شود.

ارسالی| راه‌اندازی 4 مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ علی‌اکبر تابش، رئیس بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارومیه وابسته به قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش، ۱۳ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ارتش در نخستین ساعات به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: پیرو دستورات سلسله مراتب فرماندهی، ما در اواخر اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با مشاهده اولین مبتلایان به کرونا در کشور، قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا را در بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارومیه تشکیل دادیم که تا به امروز این قرارگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ابتدای شیوع کرونا انجام دادیم کار آموزش در سطح پیشگیری از شیوع کرونا در بین یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب بود.

رئیس بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارتش در ارومیه ادامه داد: ما با تشکیل تیم‌های چند نفره متشکل از پزشکان، از تمام یگان‌ها و تیپ‌های نیروی زمینی ارتش در سطح استان آذربایجان غربی را در یک هفته اول بازدید کرده و همزمان نکات مربوط به پیشگیری و درمان را به فرماندهان ارائه می‌دادیم.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی صحیحی که انجام گرفت بروشورهایی در همین زمینه آماده شد که آنها در سطح وسیعی درهمان بازدید در اختیار یگان‌ها قرار‌ گرفت. این اقدام باعث آگاه‌سازی هرچه بیشتر پرسنل وظیفه و کادر می‌شد و با همین جدیت و نظمی که در یگان‌های ما بود به جرات می‌توان گفت که پادگان‌های ما علی‌رغم تراکم افراد، یکی از امن‌ترین نقاط از نظر ابتلای به کرونا تا به امروز هستند.

تابش اظهار کرد: ما همزمان با شیوع کرونا پذیرش بیماران غیراورژانسی را در بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارومیه قطع کرده و تمام ظرفیت خود را برای پذیرش و تریاژ بیماران کرونایی پرسنل و شهروندان عادی قراردادیم. در بهار سال 99 نقاهتگاه ۲۵۰ تخت‌خوابی در ارومیه با دستور فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب در سالن ورزشی الغدیر ارومیه برپا شد. در مقاطع و مراحل مختلفی بیمارانی که برای سیر درمان مجبور به قرنطینه بودند در آنجا پذیرش شدند این نقاهتگاه که تا به امروز هم پابرجاست امکان افزایش ظرفیت آن تا ۵۰۰ تخت خواب وجود دارد و هرگاه دانشگاه علوم پزشکی احساس نیاز کند این نقاهتگاه با تمام ظرفیتش پای کار است.

رئیس بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارتش در ارومیه با اشاره به اقدامات این مرکز در زمینه بیماریابی کرونا گفت: ماه‌هاست که با دراختیار داشتن کیت‌های تشخیص ویروس کرونا که دانشگاه علوم پزشکی در اختیار ما قرارداده است اقدام به اخذ نمونه‌گیری از عموم شهروندان کرده و بلافاصله پس از اعلام نتیجه مثبت اقدام به شروع مراحل درمان یا انتقال آنان به سایر مراکز درمانی می‌کنیم.

تابش بیان کرد: با شیوع پیک پنجم، با دستور فرماندهی معظم کل قوا تمام ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح باید به صورت 100 درصد در اختیار سلامت جامعه قرار ‌می‌گرفت بنابراین ما بلافاصله در همان روز تمام ظرفیت بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و هم‌اکنون ۲۲ تخت فعال بیمارستان نیز برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: با توجه به کمبود مراکز واکسیناسیون در سطح استان با درخواست ستاد کرونای استان ارتش یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون را در چهار ایستگاه راه اندازی کرده است که در دوماه گذشته روزانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دُز واکسن کرونا در این مراکز ترزیق می‌شود.

رئیس بیمارستان ۵۲۳ منطقه‌ای ارومیه در پایان با اشاره به پروژه توسعه این بیمارستان که هم‌اکنون درحال اجرا است، اظهار کرد: مهمترین بخش مورد نیاز هر بیمارستان بخش ویژه آن است که با توجه به قدمت ۹۵ ساله این بیمارستان، ما از بخش ICU محروم بودیم که در پروژه الحاقی بیمارستان که هم‌اکنون در مجاورت آن ساخته می‌شود ما شاهد یک ساختمان چهار طبقه با مساحت حدود چهار هزار و ۱۵۰ متر مربع خواهیم بود که بخش‌های مختلفی من جمله ICU خواهد داشت و همچنین ظرفیت تخت‌های اتاق عمل و بخش‌های فعلی ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha