فراخوان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر منتشر شد
کد خبر: 3994140
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

فراخوان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر منتشر شد

فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، در گستره منطقه آزاد اروند منتتشر شد.

انتشار فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهربه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در گستره منطقه آزاد اروند و با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  منتشر شد.
 
بخش‌های جشنواره
 
طبق فراخوان اعلام شده، با توجه به شرایط جاری و عدم برگزاری مسابقه تئاتر صحنه‌ای و میدانی، جشنواره تنها در یک بخش در سال آذرماه برگزار می‌شود.
 
در شرایط فراخوان آمده است: این بخش به صورت غیر رقابتی و به منظور حمایت از تولیدات هنرمندان منطقه آزاد اروند برگرفته از فرهنگ مقاومت مردم ایران زمین در طول تاریخ معاصر به ویژه هشت سال دفاع مقدس و صیانت از حقوق شهروندی برگزار می‌شود.
 
این بخش شامل تولیدات صحنه‌ای و میدانی(خیابانی) است.
 
مقررات جشنواره
 
از هرکارگردان تنها یک اثر در یکی از بخش‌های صحنه‌ای و یا میدانی (خیابانی) جشنواره پذیرفته می‌شود. تعداد آثار پذیرفته شده در جشنواره براساس کیفیت اثر و توسط هیئت انتخاب تعیین می‌شود. 
 
اولویت انتخاب با آثاری است که تا کنون در هیچ جشنواره‌ای ارائه نشده باشند.تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی صاحب اثر است.
 
ستاد جشنواره با توجه به ارزیابی کیفی هیئت انتحاب، تعداد نفرات گروه، حجم دکور کمک هزینه تولید را محاسبه و پرداخت خواهد کرد. 
 
به آثار راه یافته در بخش تولیدات صحنه‌ای تا سقف 80 میلیون ریال و در بخش میدانی(خیابانی) تا سقف 50 میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت. 
 
ارائه مجوز کتبی نویسنده برای آثار الزامی است.
 
متقاضیان لازم است، فایل‌های  تصویری آثار( فیلم کامل ضبط شده اجرا)، فرم تقاضای جشنواره، یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده از کارگردان، سوابق کارگردان در یک برگ  A5 و مجوز نویسنده یا مترجم یا ناشر را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.
 
گاه‌شمار جشنواره
 
آخرین مهلت پذیرش آثار  25 آبان، زمان اعلام نتایج بازبینی آثار 5 آذر، اجرای آثار پذیرفته شده 10تا 13 آذر و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره 14 آذر است.
 
انتهای پیام
captcha